پنج‌شنبه 20 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Thursday, 9 May , 2024
جستجو
Close this search box.

رئیس‌جمهور ایران گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش ایراف، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که ایران در عرصه‌های مختلف می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد، تاکید کرد: این نمایشگاه دستاوردهای جوانان ما را نشان می‌دهد که تهدید و تحریم را به فرصت بدل کرده‌اند. ترجمان این نمایشگاه و رویداد بزرگ اقتصادی، تجاری و صادراتی آن است که ما توانسته‌ایم و بازهم می‌توانیم.

رئیسی یادآور شد: امکانات و ظرفیت‌های بسیاری در اقلیم‌های مختلف وجود دارد. خداوند این امکان را فراهم کرده و او عادل است. او به عدالت نیاز بشر را تامین کرده و در دسترس او قرار داده و اگر آحاد بشر به دلیل زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی اقداماتی برای محرومیت کشورها از منابع و ظرفیت‌ها انجام ندهند و به طبیعت، جهان و بشریت ظلم نکنند، امکانات در اختیار همه قرار دارد و می‌توان نیاز بشر را مرتفع کرد و او را به نقطه کمال و رفاه رساند.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: جریان تحریم یکی از نمادهای ظلم نه تنها به دولت‌ها که به ملت‌هاست. اگر ملتی را با ایجاد تنگنا و تحریم از رسیدن به اهداف خود برای توسعه و پیشرفت بازداشت، این هم یک جنگ است اما نه جنگ نظامی بلکه جنگ اراده‌هاست و ملت ایران در این جنگ اراده کرده با اتکا بر توانمندی ملی تحریم‌ها را پشت سر بگذارد تا نه ما، بلکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کند سیاست تحریم‌ها علیه ایران مفتضحانه شکست خورده است. این امر مدیون کار مهندسان، کارگران و تولیدکنندگان ماست که افسران و سربازان خط مقدم شکست دادن دشمنان ایران در زمینه اقتصاد، تولید و فناوری هستند.

رئیس جمهور در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: غرب تلاش می‌کند که ما و منطقه به فناوری‌های نوین دست پیدا نکنیم و اگر به این فناوری دست یافتیم، نقطه اصلی در دست خودشان باشد که بتوانند به سلطه‌گری ادامه دهند اما به لطف خداوند متعال و به برکت نیروهای جوان و دانشمند ما بسیاری از دانش‌ها در کشور ما بومی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: امکان اینکه بتوانند دانش بومی را از کشور ما حتی با ترور دانشمندان، از کشور خارج کنند امکانپذیر نیست. تصور نکنند اگر چند دانشمند و متخصص را تحت فشار قرار دهند می‌توانند ما را از نوآوری و دستیابی به فناوری نوین بازدارند هرگز این طور نخواهد شد.

رییس جمهور اشاره کرد: آنجا که دشمن بیشترین فشار را برای عدم دستیابی ما به دانش اعمال می‌کند ما بیشترین موفقیت را کسب کرده‌ایم به عنوان مثال در صنایع هسته‌ای و نظامی فشار آوردند که ما به فناوری نوین دست پیدا نکنیم اما بیشترین موفقیت ما در صنایع نظامی و هسته‌ای اتفاق افتاده است.

رئیس جمهور گفت: چه کسی آنها را در این فشارها شکست داد؟ ملت ایران؛ جوانان برومند و انسان های با اراده ما در عرصه های تولید.

وی در ادامه بیان کرد: اجازه بدهید از کارفرمایان، مهندسان، کارگران بسیار پرتلاش در عرصه تولید را افسران و سربازان این جبهه که در خط مقدم برای شکست آمریکا و دشمنان ایران عزیز و انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داند، بنامم.

وی اشاره کرد: این افسران و سربازان خط مقدم جبهه مبازره با دشمن توانسته اند در عرصه اقتصادی، تولید و فناوری کشور را پیشرفت دهند. اجازه دهید از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور پیشرفته و فناور یاد کنم و بگویم ایران کشوری پیشرفته و فناور است.

رییسی بیان کرد: ما برای فعالیت اقتصادی و برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل تولید هستیم. این زنجیره علاوه بر اشتغال، ایجاد ارزش افزوده داشته و می تواند در مراحل مختلف از پایین دستی تا بالادستی، تولید را کامل کند. این امکان کاملا در کشور هست؛ هم مواد اولیه آن هست و هم دانش و آن هست و نیروی کارآمدی که در این میدان بتواند با تولید و نوآوری نیازهایی که وجود دارد را به مردم کشور، منطقه و خریداران محصولات ما عرضه کند.

رئیس جمهور بیان کرد: بر تجارت با ارزهای ملی تاکید و توصیه داریم؛ به حمدالله امروز در جهان این موضوع مطرح است و در اتحادیه‌های شانگهای، بریکس، اوراسیا و بخش‌های مختلف اقتصادی منطقه‌ای، روسای کشورها موضوع تجارت با ارزهای ملی را مطرح می‌کنند. باید تجارت با ارزهای ملی و ارزهای مشترک کشورها توسعه یابد.

وی گفت: امروز توانایی صدور خدمات فنی و مهندسی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که به کشور ما قدرت و قوتی داده که نیروهای متخصص و توانمند ما کارهای بزرگی انجام دهند. امروز در بیش از ۲۰ کشور جهان کارهای بزرگی به دست توانمند مهندسان و متخصصان عزیز ما در حال انجام است.

رئیس جمهور در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو گفت: رونمایی از توانمندی ها، ارتباط دولت ها و ملت ها و مردم با یکدیگر را رقم می زند. به نظر ما در این نمایشگاه، هر دو ارتباط می تواند به صورت کاملا برجسته ای صورت بگیرد که به توانایی های همه ما منتهی شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه موجب امیدآفرینی برای ملت ما و مردم منطقه خواهد بود؛ این امید ایجاد می شود که ما حتما توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم.

در نهایت گفت: من در پایان به این نکته اشاره می کنم که ایران اسلامی با توجه به جایگاهی که در آن واقع شده، خط ترانزیتی است؛ ما دریای خزر در شمال و خلیج فارس و دریای عمان را در جنوب داریم و به اقیانوس هند متصلیم؛ خط ترانزیتی به صرفه، مطمئن و با زمان عبور بسیار محدود می تواند زمینه ای برای حمل و نقل و جابجایی کالا باشد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو 2024 تهران فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

پیشنهاد می شود: «ایران اکسپو» فرصتی طلایی برای جهش تولید با مشارکت مردم

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها