دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
درآمد 11 میلیون دلاری خراسان جنوبی از صادرات به پاکستان

استاندار خراسان جنوبی می‌گوید در ۱۱ ماه گذشته این استان به ارزش 11 میلیون دلار به پاکستان صادرات داشته است. اکثر اقلام صادرات خرسان جنوبی به پاکستان شامل کاشی و سرامیک، شمش چدن، هیدروکربن سبک و سیمان می باشند.

به گزارش ایراف، در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ درصد کل صادرات ایران به افغانستان از نظر ارزشی و بیش از ۵۰ درصد به لحاظ وزنی از طریق مرز ماهیرود خراسان جنوبی انجام می‌شود که امسال از نظر وزنی رشد ۴۴ درصدی دارد.

همچنین در هشت ماه امسال ۸۰۱ هزار و ۳۶۷ تن کالا به ارزش ۱۱۶ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۳۲۲ دلار از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه ماهیرود (کالاهای تولیدی استان) به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۸۱ درصد و از نظر وزن ۴۳ درصد افزایش یافته است.

۸۵ درصد کالاهای تولیدی صادراتی خراسان جنوبی راهی بازار افغانستان می‌شود و علاوه بر این کشور، پاکستان هم از جمله کشورهایی است که با جمعیت فراوان و در همسایگی ایران از بازارهای هدف به شمار می‌رود که مسئولان استان برای دستیابی به آن برنامه ریزی کرده‌اند.

این برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت توسعه صادرات سبب شده تا در هشت ماه امسال صادرات کالاهای تولیدی خراسان جنوبی به پاکستان ۸۰ درصد افزایش یابد و فصل جدیدی در مبادلات تجاری این استان با همسایه شرقی رقم بخورد.

پیشنهاد می شود: صادرات مرغ و تخم مرغ خراسان رضوی به افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=10544

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها