دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.

پایگاه خبری تحلیلی ایراف، یک رسانه مستقل، بی‌طرف و حرفه‌ای است که در زمستان ۱۴۰۲ تاسیس شده است. این نهاد رسانه‌ای افزون بر پوشش رویدادهای مهم روز به صورت تخصصی در حوزه مسایل ایران و افغانستان، فعالیت می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراف در حال حاضر، یک رسانه اینترنتی است که همزمان دارای وبسایت، کانال تلگرام و حساب‌های رسمی در شبکه‌های اجتماعی است.

دفتر مرکزی ایراف در تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

این پایگاه خبری تحلیلی دارای بخش‌های یادداشت، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، مهاجرین، فرهنگی، ورزشی، گفتگو و چند رسانه‌ای است که با تمرکز ویژه بر مسایل ایران و افغانستان با استفاده از نویسندگان، تحلیلگران، گزارشگران و خبرنگاران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات به زبان فارسی به تولید محتوا می‌پردازد که از طریق سایت رسمی ایراف، کانال‌ تلگرامی و حساب‌های رسمی آن در شبکه‌های اجتماعی به ده‌ها هزار مخاطب آن عرضه و ارائه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ابزارهای این رسانه خبری تحلیلی، استفاده حداکثری از بسترهای موجود در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیداری، صوتی و تصویری است که در قالب اینفوگرافی، تهیه و تدوین ویدیوهای کوتاه، اسلاید، برگزاری میزگردهای آنلاین، نشست‌های چندجانبه و دوجانبه با مقامات، شخصیت‌های شاخص، کارشناسان و نخبگان ایرانی و افغانستانی به مخاطبان عرضه می‌شود.

خبرگزاری ایراف همچنین برای تولید محتوا و تامین نیاز مخاطبان خویش در بسترهای گوناگون دیجیتال، از همکاران قلمی، کارمندان قراردادی و خبرنگاران افتخاری هم بهره می‌گیرد.

رویکرد پایگاه خبری تحلیلی ایراف، نسبت به اخبار و رویدادهای روز، تحلیلی و کارشناسانه است و این می‌تواند یک ویژگی منحصر به فرد و وجه تمایز این رسانه با سایر رسانه‌های خبری فارسی‌زبان باشد.

هدف این رسانه، کمک به توسعه و تقویت روابط ایران و افغانستان از طریق اطلاع‌رسانی شفاف، غیرجانبدارانه، حرفه‌ای و سازنده و ارائه تحلیل‌های علمی، کارشناسانه و راهکارمحور درباره مسایل مربوط به دو کشور و نیز مسایل مرتبط با دو کشور در منطقه و جهان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بزرگی است که اشتراکات بی‌نظیر دو ملت در حوزه‌های گوناگون سیاسی، جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی، زبانی، تاریخی و تمدنی فراهم آورده است.