دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
برای رانندگان افغان و پاکستانی مجوز ویژه سفر صادر شود

در پی الزام دولت پاکستان به صدور روادید برای رانندگان افغان، اتاق مشترک تجارت پاکستان و افغانستان، برای حل این مسئله پیشنهاد صدور «اجازه‌نامه ویژه سفر» برای رانندگان ماشین‌های باربری میان دو کشور را ارائه کرد.

بنا بر گزارش ایراف، روزنامه پاکستانی اکسپرس تربیون، امروز یک‌شنبه، ۱۵ بهمن به نقل از ضیاء‌الحق سرحدی؛ هماهنگ‌کننده اتاق مشترک تجارت و صنایع پاکستان و افغانستان گزارش داده است که این نهاد پیشنهاد صدور مجوز ویژه سفر برای رانندگان را داده است.

گفته می‌شود که این پیشنهاد برای تسهیل انتقال کالاهای تجاری و رفت‌و‌آمد رانندگان میان دو کشور صورت گرفته است.

بربنیاد این گزارش‌، در صورت تأیید این طرح، برای بیش از یک‌ هزار راننده به‌جای ویزا، «اجازه‌نامه ویژه سفر» صادر خواهد شد.

به گفته سرحدی، ماشین‌های باربری باید در ادارات گمرک و حمل‌ونقل پاکستان و افغانستان ثبت شوند.

این در حالی است که مهلت داشتن ویزای پاکستان و گذرنامه برای رانندگان افغان در ماشین‌های باربری تا پایان ماه فوریه به پایان می‌رسد.

پاکستان در ۱۲ ژانویه تمام مذزهل خود را به‌روی ماشین‌های ترانزیتی افغانستان بست و پس از مذاکرات دوجانبه در ۲۳ ژانویه دوباره این گذرگاه‌ها بازگشایی شد.

در آن زمان مقام‌های اتاق مشترک تجارت افغانستان و پاکستان گفته بودند که حکومت پاکستان به رانندگان ماشین‌های باربری افغان تا پایان فوریه مهلت داده است تا گذرنامه و ویزا بگیرند، اما رانندگان می‌گویند که اخذ گذرنامه و ویزا در افغانستان ماه‌ها طول می‌کشد.

در این رابطه مطالعه گذرگاه مرزی تورخم پس از 11 روز به روی خودروهای باری باز شد پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=4264

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها