دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
تأکید سازمان ملل بر تداوم کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان

کانی ویگناراجا، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد و مسئول برنامه توسعه‌ای این سازمان در آسیا و اقیانوسیه در سفر به شهرستان انجیل هرات از ادامه کمک‌های این سازمان به زلزله‌زدگان سازمان ملل متحد با زلزله‌زدگان تا رسیدن به زندگی عادی خبر داد.

به گزارش ایراف، ویگناراجا گفت که در کنار زمین‌لرزه، تغییرات اقلیمی و خشک‌سالی نیز به زلزله‌زده‌های هرات سخت آسیب زده است.

وی که برای تحویل‌ خانه‌های موقت به خانواده‌های آسیب‌دیده از زلزله به روستای چاهک شهرستان انجیل رفته تنها راه خروج افغانستان از بحران اقتصادی را فراهم شدن فرصت‌های برابر در زمینه آموزش و کار برای زنان و مردان عنوان کرد.

کانی ویگناراجا تأکید کرد: «این یک آغاز است؛ می‌خواهم بگویم که ما در حال انتقال به وضعیت بهتر هستیم. بنابراین مهم است که به‌زودی بتوانیم سرپناه دائمی برای زلزله‌زده‌ها بسازیم و آنان دوباره به زندگی عادی در جامعه بازگردند. در عین حال؛ مدرسه، کلینیک و سیستم دست یافتن به آب آشامیدنی بهداشتی باید برای زلزله‌زده‌ها فراهم شود».

وی همچنین در دیدار با شماری از زنان روستایی در این منطقه به پشتیبانی از زنان افغان تأکید و اعلام کرد که برای نجات افغانستان از بحران اقتصادی، نیاز است تا برای زنان و مردان فرصت‌های برابر آموزشی و کاری فراهم شود.

برنامه توسعه‌ سازمان ملل متحد یک کاریز را در روستای پروانه شهرستان انجیل هرات نیز بازسازی کرده است. این کاریز به ۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی در چهار فصل سال آب می‌رساند.

دراین رابطه مطالعه سرما زندگی ده ها کودک زلزله زده هراتی را تهدید می کند پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=6231

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها