دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
پیام تسلیت کاظمی قمی در پی درگذشت دو تن از مشاهیر دینی و دانشگاهی افغانستان

حسن کاظمی قمی؛ سفیر و نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان با صدور پیامی، درگذشت قاری برکت الله سلیم و دکتر محمدناصر رهیاب؛ دو چهره دینی و دانشگاهی افغانستان را تسلیت گفت.

متن کامل پیام نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بازگشت همه به سوی خداست

طی روز های اخیر، شنیدن خبر درگذشت دو تن از بزرگان دین و دانش در افغانستان، مایه اندوه عمیق اینجانب و جامعه قرآنی و دانشگاهی افغانستان و منطقه شد.

مرحوم برکت‌الله سلیم؛ قاری‌ و حافظ نامدار افغانستان، انسانی فرهیخته، فروتن و اهل تقوا و تهجد بود. درگذشت ایشان بدون شک، برای جامعه قرآنی افغانستان و کشورهای مسلمان، اندوهناک و متاثرکننده بود.

همچنین شنيدن خبر درگذشت استاد ارجمند، جناب آقای دكتر محمدناصر رهياب، كه عمری را در خدمت به جامعه دانشگاهی افغانستان گذرانده بود و پژوهش‌های علمی بسياری در حوزه زبان و ادب فارسی به انجام رسانده و از انديشمندان به‌نام منطقه ما بود، مايه تاثر اينجانب و همكارانم شد.

به نیابت از مردم مسلمان ایران، خود را در غم فقدان این سرمایه‌های مغتنم و ارزشمند جامعه دینی و دانشگاهی افغانستان، شریک و سهیم می‌دانم، برای آن مرحومان، علو درجات و برای خانواده‌ها و دوست‌داران‌شان،‌ صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

حسن كاظمی قمی
نماينده ويژه رييس جمهور ايران در امور افغانستان

هشتم بهمن ١٤٠٢

بیشتر بخوانید: محمد ناصر رهیاب در گذشت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3202

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها