پنج‌شنبه 20 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Thursday, 9 May , 2024
جستجو
Close this search box.
نخست‌وزیر پاکستان: دولت بعدی هم باید اخراج پناهجویان افغانستانی را ادامه دهد

در حالی که روند اخراج گسترده پناهجویان و پناهندگان افغانستانی از پاکستان ادامه دارد و این کشور دو هفته دیگر برای تشکیل دولت جدید انتخابات برگزار می‌کند، نخست‌وزیر موقت پاکستان از دولت بعدی نیز خواست تا این روند را ادامه دهد.

بنا بر گزارش ایراف، «انوارالحق کاکر» نخست‌وزیر موقت پاکستان در گفتگو با یک رسانه خصوصی تصمیم دولت خود برای اخراج گسترده پناهجویان افغان را درست خواند و از دولت بعدی نیز خواست تا روند اخراج آنها را ادامه دهد.

کاکر این سخنان را در حالی مطرح کرده است که انتخابات سراسری این کشور قرار است تا دو هفته دیگر (19 بهمن) برگزار شود.

دولت موقت پاکستان در ماه اکتبر برای پناهجویان فاقد مدرک، از جمله 1.7 میلیون نفر تبعه افغانستان یک ماه مهلت داد تا این کشور را ترک کنند.

از زمان آغاز ماه نوامبر، بازگشت نیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان تایید شده است؛ این اقدام باوجود فرارسیدن فصل سرما و هشدارهای سازمان ملل مبنی بر تشدید شدن بحران انسانی افغانستان ادامه یافته است.

پیش از این «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت سرپرست افغانستان گفته بود اخراج پناهجویان افغانستانی توسط پاکستان برای فشار بر کابل جهت پذیرفتن «خط دیورند» به عنوان مرز رسمی افغانستان و پاکستان و نیز حل مسئله «تحریک طالبان پاکستان» است.

وی همچنین تأکید کرده بود تحقق این موارد در اختیار حکومت افغانستان نیست؛ چرا که مسئله تحریک طالبان پاکستان یک مسئله داخلی است و مسئله دیورند نیز موضوعی خارج از کنترل هر دولتی در افغانستان بوده و مربوط به کل مردم این کشور است.

وزیر مرزها و قبایل حکومت سرپرست افغانستان نیز روز گذشته، دیورند را یک خط فرضی خواند و گفت که افغانستان و پاکستان هیچ مرز رسمی یا بین‌المللی ندارند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3075

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها