دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) اعلام کرد طی چهار ماه گذشته ۵۰۰ هزار و ۲۰۰ پناهجوی افغانستانی از پاکستان به‌طور اجباری یا داوطلبانه به افغانستان بازگشته‌اند.

به گزارش ایراف؛ سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM)، (2 بهمن) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که در مدت حدود 4 ماه گذشته بیش از نیم میلیون مهاجر افغانستانی، پاکستان را ترک کرده و به وطن خود بازگشته‌اند.

این تعداد از پناه‌جویان از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳ تا ۱۳ ژانویه 2024 پاکستان را ترک کرده‌اند و بیشتر این پناهجویان در جریان ماه نوامبر 2023 و پس از پایان مهلت تعیین شده دولت پاکستان مبنی بر خروج پناهجویان غیرقانونی از این کشور، وارد افغانستان شده‌اند.

با وجود آن ‌که پس از آغاز روند اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان، دولت طالبان و نهادهای بین‌المللی بارها خواستار توقف این روند شده‌اند، اما اسلام‌آباد به دلیل آنچه چالش‌های امنیتی ناشی از حضور پناهجویان در این کشور عنوان کرده، به این درخواست‌ها توجهی نکرده است.

براساس آمارهای دولت پاکستان، حدود ۱.۷ میلیون پناهجوی افغان بدون داشتن اسناد قانونی در این کشور زند‌گی می‌کنند.

در همین حال چند روز پیش سازمان ملل گزارش داد که در سال ۲۰۲۴ وضعیت انسانی در افغانستان و اوضاع پناهند‌گان افغان در سایر کشورها چالش‌برانگیز خواهد بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=2562

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها