دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اخراج خبرنگاران از پاکستان نقض صریح حقوق انسانی

خبرنگاران افغانستان در تبعید از حکومت پاکستان خواسته‌اند که از اخراج خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای افغان خودداری کند.

به گزارش ایراف، شماری از خبرنگاران افغانستان که در تبعید در اروپا و امریکایی شمالی به سر می‌برند، در یک نامه‌ سرگشاده از حکومت پاکستان خواسته‌اند که از اخراج خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای افغانستان خودداری کند.

آنان همچنین از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواسته‌اند که از اخراج خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای افغانستان از پاکستان جلوگیری کند.

در این نامه آمده است که حکومت پاکستان به همه‌ مهاجران افغانستان در آن کشور اطلاع داده است که مهلت حضور آنان «در هر حالتی» در ۱۵ اوریل سال‌ جاری میلادی به پایان می‌رسد و پس از آن به صورت اجباری اخراج خواهند شد.

امضاکنندگان این نامه گفته‌اند که اخراج خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای افغانستان از پاکستان، نقض صریح حقوق انسانی آنان بوده و ظلم بزرگی به جامعه‌ رسانه‌ای افغانستان است.

آنان گفته‌اند که این خبرنگاران در صورت اخراج از پاکستان، در افغانستان زندگی‌شان با خطرات جدی مواجه خواهد شد.

در این نامه آمده است که شماری از خبرنگارانی که در مرحله‌ اول اخراج مهاجران و پناهجویان بدون اسناد افغانستان از پاکستان، از این کشور اخراج شده‌اند، اکنون یا در زندان هستند و یا مخفیانه و پنهانی زندگی می‌کنند.

امضاکنندگان این نامه از حکومت پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواسته‌اند که راهکاری در نظر بگیرند که بر اساس آن خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای افغانستان تحت حفاظت قرار گیرند و از اخراج در امان بمانند.

آنان ابراز امیدواری کرده‌اند که حکومت جدید پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به این خواست آن‌ها توجه و از اخراج خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای افغانستان جلوگیری کنند.

وزارت کشور پاکستان به تازگی به حکومت ایالتی پنجاب دستور داده است که مرحله دوم اخراج مهاجران افغانستان را از ۱۵ آوریل آغاز کند.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که در این مرحله دارندگان «کارت شهروندی افغانستان» (ای‌سی‌سی) اخراج می‌شوند.

پاکستان در نیمه‌ دوم سال گذشته میلادی مرحله‌ اول اخراج مهاجران بدون مدرک افغانستان را آغاز کرد.

بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، پس از آغاز این مرحله، بیش از نیم میلیون مهاجر و پناهجو از پاکستان وارد افغانستان شده‌اند.

پیشنهاد می شود: روابط کابل-اسلام‌آباد محور رایزنی «متقی» با سرپرست سفارت افغانستان در پاکستان 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=10915

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها