دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
پاسخ شاهین به اظهارات خلیل‌زاد

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست افغانستان در قطر در پاسخ به ادعاهای اخیر زلمی خلیل‌زاد نماینده پیشین امریکا برای افغانستان که گفته بود اگر رئیس جمهوری سابق افغانستان فرار نمی‌کرد نیروهای طالبان وارد کابل نمی شدند، گفت: نیروهای طالبان به منظور تامین امنیت و جلوگیری از غارت وارد کابل شدند و عملا قدرت را در اختیار گرفتند.

به گزارش ایراف، خلیل‌زاد اخیرا در نشست استماعیه کمیته روابط خارجی در امریکا گفته بود اگر رئیس جمهور قبلی افغانستان اشرف غنی از کابل نمی‌رفت، طالبان بر اساس توافق با امریکا وارد کابل نمی‌شدند.

شاهین افزود: زمانی که مذاکرات شش ماهه با طرف افغان پس از امضای توافقنامه دوحه آغاز شد، هیچ پیشرفتی در گفتگوها حاصل نشد. دولت کابل در مورد گفتگوها جدی نبود. آنها به فکر ادامه دولت بودند‌.

شاهین افزود: مردم افغانستان و نیروهای امنیتی کابل از پیشرفت این مذاکرات ناامید شدند و یا با مجاهدین (طالبان) همسو و یا تسلیم شدند.

به گفته رییس دفتر سیاسی حکومت سرپرست افغانستان در دوحه، نیروهای طالبان در اطراف شهر کابل تجمع کردند و خواستار انتقال مسالمت آمیز قدرت بودند؛ اما با خروج اشرف غنی، خلأ حکومتی ایجاد شد‌، غارت در شهر شروع شد، به همین دلیل طالبان برای گرفتن امنیت و جلوگیری از غارت وارد شهر شدند و از این طریق عملا قدرت را به دست گرفتند.

در این رابطه مطالعه خلیل زاد: نباید به افغانستان پشت کرد؛ بذری که کاشتیم ثمر خواهد داد پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=6078

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها