دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مجاهد: القاعده در افغانستان حضور ندارد

به دنبال نشر گزارشی در مورد فعالیت القاعده و موجودیت پایگاه‌های آموزشی این شبکه در افغانستان، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان حضور این شبکه در افغانستان را تکذیب کرد.

بنا بر گزارش ایراف، شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارش تازه‌ای گفته است که حکومت سرپرست افغانستان روابط نزدیک خود را با شبکۀ القاعده حفظ کرده و بر اساس این گزارش، مقام‌های ارشد القاعده در افغانستان حضور دارند.

در این گزارش آمده است که القاعده هشت مرکز جدید آموزشی را در افغانستان ایجاد کرده است که چهار مرکز آن در ولایت‌های غزنی، لغمان، پروان و ارزگان موقعیت دارد. گزارش حاکی است که القاعده یک انبار تسلیحاتی در ولایت پنجشیر نیز دارد.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان امروز پنجشنبه (۱۲ بهمن) با نشر اعلامیه‌ای گفت این گزارش برنامه منظم واردکردن اتهامات به حکومت این گروه و پروپاگاندا است.

او گفته است: “ما می‌دانیم که شماری از کشورهای عضو شورای امنیت در افغانستان به شکست مواجه شده اند، آنان طبعاً کینه خویش را تبارز می‌دهند و این چنین افواهات را پخش می‌کنند”.

مجاهد از اعضای شورای امنیت خواسته است که نباید اجازه دهند با نشر چنین گزارش‌هایی اعتبار این شورا آسیب ببیند و اهداف سیاسی چند کشور بر تصامیم آن تاثیر بگذارد.

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان افزوده است: “هیچ کسی مربوط به القاعده در افغانستان وجود ندارد و نه هم امارت اسلامی (حکومت سرپرست) به کسی اجازه می‌دهد که از خاک افغانستان علیه کدام جهت استفاده نماید”.

 درباره افزایش نفوذ سازمان های تروریستی بین المللی در افغانستان بیشتر بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3868

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها