دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
عبدالکبیر: تبعیض و تعصب قومی در نظام اسلامی جایی ندارد- ایراف

عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با نمایندگان قوم هزاره گفت گه تبعیض و تعصب قومی در نظام اسلامی جایی ندارد.

به گزارش ایراف، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان، امروز، چهارشنبه، 19 اردیبهشت، در دیدار با برخی از روحانیون، جوانان و چهره های برجسته هزاره های افغانستان مطرح کرد که نظام اسلامی برای همه شهروندان است و در چارچوب شریعت اسلامی، عدالت برای همه یکسان اجرا خواهد شد.

او افزود که در حکومت طالبان حق کسی پایمال نخواهد شد و اگر فردی دغدغه احقاق حقوق خود را دارد به محاکم مراجعه کند، چرا که این دادگاه ها با استقلالی که دارند، کار خود را انجام می دهند.

این گفته در پاسخ به درخواست این نمایندگان جامعه هزاره افغانستان برای حل پرونده های حقوقی و سایر مشکلات شان مطرح شد. نمایندگان هزاره در این دیدار با اشاره به رسیدگی به پرونده هایشان گفتند که آنان به عدالت نظام اسلامی اعتقاد دارند.

این گروه همچنین افزودند که تعصبات مذهبی و قومی و تنش های قومی در افغانستان پایان یافته است و کار روی وحدت اقوام در حال انجام است.

در این نشست، چهره های شناخته شده ای همچون جعفر مهدوی، نماینده پیشین مجلس نمایندگان افغانستان، محمد اکبری، محمد آصف فروغ و اسدالله سعادتی، عضو دیگر مجلس نمایندگان پیشین افغانستان حضور داشتند.

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان در بخش دیگری از این دیدار بیان کرد که تعصبات قومی، زبانی و نفاق در افغانستان وجود ندارد و همه شهروندان باید برای آبادی و پیشرفت و رفاه کشور به صورت مشترک اقدام نمایند.

این دیدار در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیز دیگر نمایندگان جامعه هزاره و اهل تشیع افغانستان با مقامات حکومت سرپرست دیدار کرده و خواسته های خود را مطرح کرده بودند.

در دیدار نمایندگان اهل تشیع با حنفی، معاون اقتصادی نخست وزیر افغانستان، او بر نقش شیعیان در ایجاد رابطه مستحکم بین ملت و حکومت افغانستان تاکید کرد. همچنین در این ملاقات، حنفی افزوده بود که حکومت سرپرست افغانستان متعهد به توسعه متوازن می‌باشد و برنامه‌های توسعه ای را در حد توان در سرتاسر افغانستان راه‌اندازی می‌کند‌.

پیشنهاد می شود: حکمرانی بدون تبعیض و حُسن همجواری ۲ مؤلفه اساسی پیشرفت افغاستان

.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18459

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها