دوشنبه 14 جوزا/خرداد 1403 برابر با Sunday, 2 June , 2024
جستجو
Close this search box.
اعلام عزای عمومی در پاکستان در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران- ایراف

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در صفحه ایکس خود ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان، عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایراف، نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزای عمومی اعلام خواهد کرد، پرچم آن (ایران) نیمه برافراشته خواهد بود.

همچنین شهباز شریف شب گذشته در نخستن واکنش خود به این حادثه اعلام کرده بود« خبر ناراحت کننده ای از ایران در مورد بالگرد سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شنیدم. با نگرانی بسیار منتظر خبرهای خوب هستیم. دعا و آرزوی ما برای رئیس جمهور محترم و همه ملت ایران است».

سید ابراهیم رئیسی ماه گذشته به دعوت رئیس جمهور پاکستان به اسلام آباد سفر کرده بود. در جریان این سفر دو طرف بر گسترش روابط همه جانبه تاکید کرده بودند. در بیانیه مشترکی که دو طرف منتشر کرده بودند، هر دو طرف توافق کردند که تعاملات متقابل را از طریق تبادل منظم دیدارهای سطح بالا برای تقویت روابط برادرانه تقویت کنند.

 دوطرف با تاکید بر روابط تاریخی، فرهنگی، مذهبی و تمدنی دو کشور همسایه و مسلمان، بر  تعهد خود برای تحکیم بیشتر این پیوندها از طریق ارتقای فعالیت‌های دانشگاهی، فرهنگی و گردشگری و توسعه گردشگری به اماکن مذهبی تاریخی در هر دو کشور تاکید کردند.

 هر دو طرف با اذعان به اینکه مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد، بر اهمیت همکاری منظم و تبادل نظر بین مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی دو کشور برای مقابله با تهدیداتی مانند تروریسم، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، گروگان گیری، پولشویی و آدم ربایی تاکید کردند.»

در بخش دیگری از این بیانیه به فعالیت های اقتصادی نیز اشاره شد. چنانچه ضمن تعهد به گسترش همکاری های تجاری و‌ اقتصادی، از وجود  برنامه های بلندمدت اقتصادی در بخش های مختلف از ایجاد بازارچه های مرزی گرفته تا  گسترش تجارت دو‌کشور تا سقف ۱۰ میلیارد دلار صحبت کرده‌اند.

پیشنهاد می شود:  سفر «رئیسی» به پاکستان؛ تجارت ۱۰ میلیارد دلاری در دستور کار تهران-اسلام‌آباد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20607

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها