دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
بن سلمان - شهباز شریف. سعودی و پاکستان خواستار تلاش‌های بین‌المللی برای توقف عملیات در غزه شدند- ایراف

به گزارش خبرگزاری ایراف، ریاض و اسلام‌آباد بر تعهد خود برای تسریع در اجرای بسته سرمایه‌گذاری (مرحله اول) به ارزش 5 میلیارد دلار به نفع دو کشور که قبلاً مورد بحث قرار گرفته بود، تاکید کردند، پادشاهی سعودی و پاکستان، دوشنبه 20 فروردین در بیانیه‌ای مشترک خواستار تلاش‌های بین‌المللی برای توقف عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه و کاهش پیامدهای انسانی آن شدند.
در این بیانیه که پس از دیدار محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی با محمد شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در مکه صادر شد، بر ضرورت اعمال فشار جامعه بین‌المللی بر اسرائیل برای توقف اقدامات تجاوزکارانه، پایبندی به قوانین بین‌المللی و تسهیل کمک‌رسانی بشردوستانه بدون مانع به نوار غزه تاکید شد.»

خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، گزارش داد که ولی‌عهد سعودی و نخست‌وزیر پاکستان در مورد تحولات منطقه‌ای و جهانی مورد اهتمام مشترک، از جمله اوضاع ناآرام در نوار غزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پیشبرد روند صلح

دو طرف همچنین لزوم پیشبرد روند صلح مطابق با قطعنامه‌های ذیربط شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین ابتکار صلح عربی با هدف یافتن راه حلی عادلانه و جامع برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی را مورد تاکید قرار دادند.
شاهزاده محمد بن سلمان و نخست‌وزیر پاکستان روز یکشنبه در کاخ «الصفا» در مکه ریاست نشست رسمی دوجانبه دو کشور را بر عهده گرفتند.

تقویت روابط فی‌مابین

در این نشست دو‌جانبه گفت‌وگوها با محوریت تقویت روابط فی‌مابین دو کشور (سعودی و پاکستان) و راه‌های تقویت همکاری‌ها در بخش‌های مختلف انجام شد. همچنین بر نقش پادشاهی سعودی در حمایت از اقتصاد پاکستان و تمایل متقابل دو طرف برای تقویت روابط تجاری و سرمایه‌گذاری‌ تاکید شد.
ریاض و اسلام‌آباد بر تعهد خود برای تسریع در اجرای بسته سرمایه‌گذاری (مرحله اول) به ارزش 5 میلیارد دلار به نفع دو کشور که قبلاً مورد بحث قرار گرفت، تأکید کردند. دو طرف در ادامه بر اهمیت گفت‌وگو میان پاکستان و هند برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده بین دو کشور به‌ویژه مناقشه «جامو» و «کشمیر» برای تضمین صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

در پایان این نشست نخست‌وزیر پاکستان از ولی‌عهد سعودی رسما دعوت کرد تا در نزدیک‌ترین زمان ممکن به پاکستان سفر کند و بن سلمان نیز این دعوت محمد شهباز شریف را پذیرفت.

پیشنهاد می شود:دیدار نخست وزیر پاکستان با ولیعهد عربستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=13167

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها