دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
دولت شهباز شریف نسبت به خط لوله گاز ایران نگاه رو به جلو دارد- ایراف

ریاض حسین پیرزاده، وزیر کار و مسکن پاکستان در گفتگو با رضا امیری مقدم، سفیر ایران در اسلام آباد تاکید کرد که دولت‌ شهباز شریف؛ نخست‌وزیر پاکستان نسبت به اجرای پروژه مهم خط انتقال گاز ایران، نگاه رو به جلو دارد.

به گزارش ایراف، ریاض حسین پیرزاده، وزیر کار و مسکن پاکستان در دیدار با رضا امیری مقدم، سفیر ایران در اسلام‌آباد ضمن اشاره به سفر اخیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور به پاکستان تاکید کرد: معتقدیم که همسویی ایران و پاکستان به سود منطقه و به ویژه نزدیک تر شدن ملت های ایران و پاکستان است.

او در این گفتگو با انتقاد تند از حمایت قدرت های بزرگ از اقدامات رژیم صهیونیستی بیان کرد که ایران و پاکستان، دشمنان مشترکی دارند و پاکستان به این درک رسیده است که علت دشمنی اسرائیل و طرفدارانش به ایران به خاطر حمایت قوی دولت و ملت ایران از مردم فلسطین و دیگر ملت های مظلوم جهان است.

پیرزاده همچنین مطرح کرد که با توجه به جایگاه مهم ایران در معادلات منطقه ای و مهم تر از آن جهان اسلام، اتحاد منطقه ای با این کشور در کنار دیگر کشورها همچون ترکیه و عربستان مسیر تازه ای را برای کسب منافع متقابل و دفاع از ارزش های اسلامی باز خواهد کرد.

او همچنین با توجه به دستاوردهای اخیر سفر آیت الله ابراهیم رئیسی به پاکستان بیان کرد که دولت شهباز شریف ضمن تعهد به پیشبرد توافقات دوجانبه نگاهی مثبت و رو به جلو به پروژه مهم خط لوله گاز ایران دارد.

توسعه روابط با همسایگان، اولویت دولت سیزدهم

امیری مقدم نیز در این دیدار مطرح کرد که سیاست توسعه روابط با همسایگان از اولویت های دولت سیزدهم است. او همچنین افزود که ما در این مسیر، اعتقاد قوی به همکاری با پاکستان در مسائل منطقه ای داریم.

او همچنین در ادامه صحبت های حسین پیرزاده به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین، به تلاش های 45 ساله ایران با همراهی و همکاری کشورهای اسلامی به حمایت از مردم فلسطین اشاره و تاکید کرد.

امیری مقدم در رابطه با تعامل دولت ایران و پاکستان به اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تاکید بر تحکیم روابط با پاکستان گفت که هردو کشور راهی جز گسترش همکاری ها، تعاملات دیپلماتیک و بهره مندی از توانایی های متقابل ندارند.

او همچنین تکمیل پروژه گاز را دارای اهمیت و به نفع دو کشور دانست. سفیر ایران در پاکستان گفت که تاخیر در عملیاتی شدن این خطر لوله مطلوب دوطرف نیست.

او همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در مواردی همچون تسهیل سفر زائران پاکستانی به ایران، انتقال زندانیان دو کشور و افزایش حجم تجارت بین دوطرف آمادگی دارد.

سید ابراهیم رئیسی اوایل ماه جاری در سفری سه روزه به دعوت دولت پاکستان وارد اسلام‌آباد شد.

پیشنهاد می شود: تلاش پاکستان برای اجرای خط لوله گاز صلح علیرغم تهدید آمریکا

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18452

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها