دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
وافقات تازه ایران و پاکستان؛ از اعزام افسران رابط تا افتتاح بازارچه‌های مرزی

جلیل عباس جیلانی؛ وزیر خارجه پاکستان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه ایران در اسلام‌آباد از توافق بر اعزام افسران رابط و افتتاح چندین بازارچه‌ مرزی جدید خبر داد.

بنا بر گزارش ایراف، حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین دیدار کاری خود در اسلام‌آباد با حضور در محل وزارت امور خارجه پاکستان مورد استقبال همتای پاکستانی خود قرار گرفت و پس از آن مذاکرات رسمی میان وزیران خارجه آغاز شد.

حسین امیرعبداللهیان و اعضای هیات بلندپایه ایران صبح امروز در اسلام‌آباد از سوی جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه پاکستان مورد استقبال قرار گرفتند.

پس از این مراسم، مذاکرات دوجانبه وزیران امور خارجه ایران و پاکستان آغاز شد و پس از آن مذاکرات طرفین با حضور اعضای هیات‌های دو کشور برگزار خواهد شد.

جلیل عباس جیلانی؛ وزیر امور خارجه پاکستان در نشست خبری با امیرعبداللهیان گفت که ایران و پاکستان مصمم به توسعه روابط سیاسی و امنیتی هستند. خطر تروریسم چالش مشترک دو کشور است‌.

او افزود که ایران و پاکستان مصمم به رویکرد جمعی و مبتنی بر همکاری جهت مقابله با تروریسم اتخاذ کنند و این مهم قابل تحقق است.

جیلانی تاکید کرد که اهتمام به تمامیت ارضی دو کشور از اصول غیرقابل اجتناب است.

وزیر خارجه پاکستان افزود: توافق کردیم در خصوص مسایل اقتصادی و مرزی همکاری‌های لازم را داشته باشیم. افتتاح بازارچه‌های مرزی دو کشور و افتتاح خط انرژی توسط رهبران دو کشور در آوریل ۲۰۲۳ نشان از اهتمام دو کشور در گسترش روابط است. ما امروز توافق کردیم ۵ بازارچه مرزی دیگر را افتتاح کنیم.

به گفته وزیر خارجه پاکستان دو کشور توافق کردند که در سطح وزرای خارجه مکانیزم مشورتی ایجاد شود. این مکانیزم به صورت منظم و با هدف نظارت بر پیشرفت‌ همکاری های دو کشور تشکیل خواهد شد.

او با تاکید بر ضرورت همکاری دوطرف در مبارزه با تروریسم گفت که «توافق کردیم افسران رابط دو کشور منصوب شده و به شهرهای تربت بلوچستان و زاهدان اعزام بشوند. همچنین بازارچه های مرزی دیگر در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.»

گفتنی است که دیدار با انوار الحق کاکر، نخست وزیر و ژنرال سید عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر رسمی یک روزه خود به اسلام‌آباد خواهد بود.

این سومین سفر امیرعبداللهیان در مقام وزیر امور خارجه به پاکستان از زمان آغاز کار دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

پیشنهاد می شود: بازگشت سفرای ایران و پاکستان به محل ماموریت خود

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3327

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها