دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اخراج پناهندگان

سازمان بین‌المللی مهاجرت با انتقاد از اخراج اجباری افغانستانی‌ها از پاکستان نسبت به پیامدهای ویران‌گر چنین تصمیمی هشدار داد.

به گزارش ایراف، این سازمان نگرانی خود را از وضعیت پناهجویان و مهاجران افغان در پاکستان ابراز کرده و نسبت به خطرات متعدد از جمله بازداشت، سوءاستفاده، جدایی از خانواده و عدم دسترسی به خدمات آموزشی و بهداشتی هشدار داده است.

این سازمان امدادی همچنین به وجود چالش شش میلیون آواره داخلی در افغانستان اشاره کرده و بیان کرده که اخراج مهاجران افغان، به‌ویژه زنان و دختران، بر زندگی آنان تأثیر منفی می‌گذارد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت تأکید دارد که با ادامه طرح اخراج مهاجران، کودکان افغان از امکانات آموزشی محروم می‌شوند و با خطر کار اجباری، قاچاق و سوءاستفاده روبه‌رو می‌شوند.

گفتنی است که از ابتدای طرح اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی از پاکستان در سپتامبر/شهریور سال گذشته تا آوریل/فروردین ماه سال جاری قریب به 550 هزار مهاجر افغانستانی از پاکستان اخراج و به کشور خود بازگشته‌اند. براساس گزارش‌ها در همین مدت 31 هزار افغانستانی نیز در این کشور بازداشت شده‌اند.

بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری نسبت به این اقدام اسلام‌آباد و نحوه اخراج پناهجویان و مهاجرین افغانستانی از پاکستان انتقاد کرده و از این کشور خواسته‌اند تا بر ادامه این سیاست خود بازنگری کند.

درباره ی بازگشت نیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18742

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها