دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
بلاتکلیفی پناهجویان افغانستانی در پاکستان- ایراف
هزاران پناهجوی افغانستانی که برای اسکان مجدد در کشورهای غربی در پاکستان به سر می‌برند، می‌گویند که از دو و نیم سال گذشته به این طرف در انتظار تخلیه‌اند و اکنون حتی پول غذا هم ندارند.
به گزارش ایراف؛ هم‌اکنون پناهجویان افغان در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان، برای دریافت پاسخ مثبت سفارت‌های کشورهای غربی جهت اسکان مجدد ایام سختی را پشت سر می‌گذارند.
شعیب جان یک مهاجر افغانستانی که در حال حاضر با خانواده‌اش در اسلام آباد زندگی می‌کند، می‌گوید که در کابل در کنار نیروهای آمریکایی خدمت می‌کرد، اما اکنون پولش تمام شده است.
به گفتۀ وی، فرزندانش به مدرسه نمی‌رود و خودش نیز زمانی که برای کار بیرون می‌رود، مورد آزار و اذیت پلیس پاکستان قرار می‌گیرد. او گفت که اعضای خانواده‌اش دچار بیماری روانی شده و آیندۀ مبهم آن‌قدر برای‌شان سخت است که از زندگی خسته شده‌اند.
این پناهجوی افغان افزود که او تنها نیست بلکه بسیاری از پناهجویان افغان، وضعیت مشابه‌ای دارند. او گفت که از یک طرف بیمار است، از طرف دیگر پول ندارد و نمی داند باید چه کار کند.
محمد عباس متخصص بیماری‌های روانی در منطقه مردان ایالت خیبر پشتونخوا معقتد است که شرایط زندگی این افراد و نامشخص بودن آینده‌شان که در حاله‌ای از ابهام است، سبب بروز بیماری روانی می‌شود.
به گفته عباس، این پناهجویان تا زمانی که در مورد آینده‌شان تصمیم گرفته نشود و در جایی مستقر نشوند، تحت فشار خواهند بود.
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=14705

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها