دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
افغانستان اینترنشنال

حنفی وردک، معاون  دفتر سیاسی طالبان در قطر،  شبکه «افغانستان اینترنشنال» را دشمن و جاسوس توصیف کرده و گفته که هرگونه ارتباط با این شبکه جرم است.

به گزارش ایراف، پس از آنکه حکومت سرپرست افغانستان، فعالیت رسانه «افغانستان اینترنشنال» را در افغانستان ممنوع اعلام کرد، حنفی وردک، در واکنش به این تصمیم گفت که هرنوع تعامل و ارتباط مجازی با این رسانه جرم تلقی می‌شود و پیگرد قانونی و قضایی دارد.

همچنین این مقام طالبان در بخشی دیگر از واکنش خود که در حساب رسمی ایکس او منتشر شده این شبکه را دشمن افغانستان خواند.

او نوشته، رسانه ای به نام افغانستان اینترنشنال به عنوان رسانه دشمن و برای جاسوسی کشور و نظام شناخته می شود.

کمیسیون بررسی تخطی های رسانه ای وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست روز چهارشنبه، 19 اردیبهشت فعالیت های رادیو و تلویزیون اینترنشنال را ممنوع اعلام کرد و گفت که برنامه های این شبکه در مغایرت با ارزش های افغانی و دینی است و از تحلیلگران و کارشناسان خواست که در از هرنوع همکاری با این رسانه خودداری کنند.

این کمیسیون همچنین از مردم افغانستان نیز خواسته است که در راستای مسئولیت اعتقادی و ملی خود با این شبکه قطع ارتباط کنند.

حکومت سرپرست در اعلامیه خود در این رابطه موارد نقض شده از سمت این رسانه همچون، تعرض به حریم خصوصی شخصیت ها، تحریف خبر، برهم زدن امنیت روانی و دامن زدن به تعصبات قومی و شورش ها از سوی این رسانه را نام برد.

در همین راستا، میثم مهدی‌پور، معاون رسانه ای نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان نیز در واکنش به این تصمیم ضمن اینکه آن را اقدامی درست و در راستای منافع افغانستان عنوان کرد، این رسانه ها در دوره اشغال افغانستان تلاش کردند تا نفرت را جایگزین محبت و دروغ را با زیبایی هرچه تمام راست جلوه می دهند.

شبکه افغانستان اینترنشنال که زیرمجموعه شبکه ایران اینترنشنال است، پس از سقوط کابل در سال 2021 آغاز به فعالیت کرد و نسبت به حکومت کنونی افغانستان رویکردی خصمانه دارد.

در این رابطه مطالعه منع فعالیت « افغانستان اینترنشنال» در راستای منافع افغانستان است پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18736

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها