دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
برگزاری نمایشگاه خوشنویسی «مشق همدلی» با حضور هنرمندان افغان و ایرانی در قم- ایراف

نمایشگاه خوشنویسی «مشق همدلی» با حضور اکبر زارعی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم، و جمعی از اساتید و هنرمندان افغانستانی و ایرانی، در نگارستان اشراق این استان افتتاح شد.

زارعی اظهار داشت: هدف از برگزاری رویدادهای هنری، بیان اشتراکات فرهنگی ملت‌های مسلمان است. هنر به عنوان زبانی بی‌بدیل، نقش مهمی در انتقال فرهنگ و هنر بین جوامع اسلامی دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی کرامت مهاجرین در سال ۱۴۰۲ گفت: برنامه ریزی برگزاری جشنواره های فیلم کوتاه و داستان نویسی کودکان و نوجوانان ویژه مهاجرین استان قم در سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

زارعی با بیان اینکه زبان هنر، به ویژه خوشنویسی، می‌تواند منشأ ظهور و بروز اشتراکات فرهنگی ملل باشد، از ظرفیت‌های ارزشمند هنری بین مهاجرین در سطح استان قم یاد کرد.

هنرمندان مهاجر افغانستانی در ایران نقش مهمی در ارتقای جایگاه ایران فرهنگی بزرگ دارند، به‌طوری که از طریق آثار خود در مختلف زمینه‌های هنری و فرهنگی، به تنوع و ثروت فرهنگی کشور افزوده‌اند.

این هنرمندان با ارائه آثار خود در زمینه‌های مختلف هنری مانند موسیقی، نقاشی، ادبیات، و تئاتر، به تحقق همبستگی فرهنگی بین افغانستان و ایران کمک و ارتباطات فرهنگی بین دو کشور را تقویت می‌کنند.

همچنین این گروه از مهاجران، با ارائه دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و نشست‌های هنری، تجربیات و دانش خود را به نسل‌های جوان ایرانی انتقال می‌دهند و به ارتقاء سطح هنر و فرهنگ در کشور کمک می‌کنند.

آثار هنری این هنرمندان با ارائه زمینه‌های مختلف برای انعکاس ویژگی‌ها و ارزش‌های فرهنگی متنوع، به ایجاد تنوع فرهنگی و غنای فرهنگی در جامعه ایران یاری می‌رساند.

به دلیل اشتراک و حتی بالاتر از آن یگانگی فرهنگی این دو کشور در بسیاری از جهات، این دست فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند به غنای فرهنگ این خطه تاریخی و در امتداد آن به تقویت تمدن ایرانی-اسلامی که گستره‌ای فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دارد کمک شایانی نماید.

پیشنهاد می شود:لزوم استفاده از ظرفیت هنرمندان مهاجر برای آموزش و توانمندسازی مهاجرین

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17139

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها