دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
منع فعالیت «افغانستان اینترنشنال» در راستای منافع افغانستان است- ایراف

معاون رسانه‌ای نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان در واکنش به ممنوعیت فعالیت شبکه «افغانستان اینترنشنال» این تصمیم را گامی درست و در راستای منافع افغانستان توصیف کرد.

به گزارش ایراف، در پی ممنوع شدن فعالیت شبکه «افغانستان اینترنشنال» از سوی کمیسیون رسیدگی به تخطی های رسانه‌ای وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، میثم مهدی‌پور؛ معاون رسانه‌ای نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان در پستی شبکه اجتماعی ایکس، این تصمیم را گامی درست و در جهت منافع افغانستان ارزیابی کرد.

مهدی‌پور نوشت: اینترنشنال، بی بی سی و سایر رسانه های سفارتخانه های امریکا و غرب در افغانستان در طول سال های اشغال همواره تلاش نموده اند تا «نفرت را جایگزین محبت و دروغ را با زیبایی هرچه تمام راست جلوه دهند».

به گفته معاون رسانه‌ای نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان، در دوره جدید، افغانستان نگاه درستی به برخی از این حضور اشغالگرانه غرب ایجاد شده است و اقدام حکومت سرپرست افغانستان بر ممنوعیت فعالیت ‌اینترنشنال⁩ گامی درست و در راستای منافع افغانستان خواهد بود.

کمیسیون بررسی تخطی‌های رسانه‌ای وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت همکاری با رادیو و تلویزیون «افغانستان اینترنشنال» را منع کرده و از مردم هم خواسته که با این رسانه قطع رابطه کنند.

این کمیسیون، «افغانستان اینترنشنال» را به «نقض حریم خصوصی شهروندان و اشخاص حقوقی، شخصیت‌کشی، تحریف اطلاعات و ترویج تعصبات قومی، زبانی و منطقه‌ای» متهم کرده است.

در اعلامیه این کمیسیون آمده است که محتوا و رفتار مجریان برنامه‌های رادیو و تلویزیون «افغانستان اینترنشنال» خلاف «ارزش‌های افغانی و دینی» است.

کمیسیون بررسی تخطی‌های رسانه‌ای وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست افغانستان گفته که «بدترین چیز این است که با نشریات علیه نظام حاکم و ثبات در کشور به تبر دشمنان کشور و باغیان دسته می‌اندازد».

این کمیسیون از تحلیل‌گران، کارشناسان و خبرنگاران خواسته است از شرکت در بحث و هر نوع همکاری با افغانستان اینترنشنال خودداری کنند و «همچنین ارائه امکانات نشرات برای این رسانه در اماکن عمومی ممنوع است».

کمیسیون بررسی تخطی‌های رسانه‌ای حکومت سرپرست همچنین از مردم افغانستان نیز خواسته است که با توجه به «مسئولیت اعتقادی و ملی خود» با افغانستان اینترنشنال قطع رابطه کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18681

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها