دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
علمای شمال افغانستان خواستار بازگشایی مدارس دخترانه شدند- ایراف

شماری از علمای ولایت های شمال افغانستان در دیدار با عبدالسلام حنفی معاون اداری نخست وزیر طالبان خواستار بازگشایی مدارس دخترانه شده اند.

به گزارش ایراف، در این دیدار که روز گذشته ، در دفتر معاون اداری نخست افغانستان برگزار شد، برخی از علمای ولایات فاریاب، سرپل، جوزجان از این مقام حکومت خواستند که مدارس دخترانه بازگشایی شوند.

طبق خبرنامه ارگ‌ ریاست جمهوری که امروز دوشنبه ،۱۰ اردیبهشت منتشر شد، در این دیدار که بزرگان و مجاهدین ولایت های شمالی کشور به همراه تعدادی از پزشکان حضور داشته اند، این گروه راجع به وضعیت اجتماعی، امنیتی، پزشکی، آموزش ‌‌پرورش در این ولایات گزارش داده اند.

عبدالسلام حنفی نیز در این دیدار مطرح کرده است که خدمت رسانی به مردم در بخش های مختلف از وظایف اساسی حکومت سرپرست  است که این حکومت  در این امر تمام تلاش خود را می کنند.

در بخش دیگری از این دیدار ، حنفی گفت که در مورد مسائلی مانند آموزش ‌‌و پرورش، امور پزشکی و توسعه این ولایات رسیدگی صورت خواهد گرفت و امکانات لازم فراهم خواهد شد.

از زمان کنترل افغانستان توسط حکومت سرپرست، بسیاری از مدارس دخترانه در این کشور بسته مانده اند ‌‌و دختران بالاتر از کلاس ششم اجازه حضور در مدارس را ندارند.

 این اقدام درحالی است که با واکنش های مختلف جهانی رو به روست.

این درحالی است که مقامات حکومت سرپرست بارها گفته اند تلاش ها برای بازگشایی مدارس دخترانه در جریان است.

پیشنهاد می شود: دیدار «حامد کرزی» با مقامات ژاپن؛ گفتمان ملی و تحصیل دختران محور رایزنی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16490

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها