دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اختلاف گزارش پنتاگون با یافته‌های سی ان ان درباره انفجار فرودگاه کابل- ایراف

به گزارش ایراف، سی ان ان اخیراً در نتیجه تحقیقات خود در مورد تیرباران شدن تعدادی از غیرنظامیان پس از وقوع انفجار در فرودگاه کابل یافته‌هایی را ارائه کرده است که با تحقیقات فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) متفاوت است.

در همین رابطه، 9 عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده در نامه‌ای به وزیر دفاع آمریکا که به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور ارسال شده، خواستار ارائه توضیحات در مورد اختلاف بین نتایج تحقیقات فرماندهی مرکزی آمریکا و گزارش سی ان ان شدند.

این نامه درحالی از سوی اعضای کنگره که برخی از آنان سابقه حضور طولانی در جنگ افغانستان را دارند نوشته شده که شبکه سی ان ان در گزارش اخیر خود در مورد حادثه فرودگاه کابل گفته است که پس از وقوع انفجار در فرودگاه کابل که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته بود، تیراندازی گسترده‌ای صورت گرفت که بسیاری از غیرنظامیان در نتیجه این تیراندازی‌ها که از سوی نیروهای آمریکایی بوده، جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین، سی ان ان در این گزارش می‌گوید که میزان تیراندازی پس از انفجار بسیار بیشتر از آن چیزی بوده که پنتاگون گفته است.

سی ان ان در این گزارش در که ماه آوریل منتشر شد می‌گوید که در نتیجه ویدیویی که به دست این شبکه رسیده، دو گزارش پنتاگون و نتایج تحقیقات آنها را در مورد این حادثه به چالش می‌کشاند.

این شبکه می‌افزاید در دو سال گذشته ارتش آمریکا تاکید داشته است که تلفات انسانی این حادثه ناشی از یک انفجار بوده اما ویدیویی که توسط نیروهای ارتش ضبط شده و تاکنون انتشار نیافته خلاف این امر را نشان می دهد.

اما ارتش آمریکا تاکید دارد که تمام کشته شدگان این حادثه در نتیجه وقوع انفجار جان خود را از دست داده‌اند.

حادثه فرودگاه کابل، در 26 آگوست 2021 در مقابل دروازه ابی گیت این فرودگاه رخ داد که در نتیجه آن 170 شهروند افغانستان و 13 نیروی نظامی آمریکا کشته شدند.

این درحالی است که روند خروج دولت بایدن از افغانستان طی نزدیک به سه سال گذشته با انتقادهای بسیاری از سوی مقامات ارشد امریکایی روبرو بوده است. همچنین تحقیقاتی در مورد چگونگی خروج آمریکا از افغانستان در جریان است. در همین رابطه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان افغانستان، جریانی از تحقیقات را در این رابطه شروع کرده است که در این تحقیقات از افرادی که در جریان خروج نقش داشته‌اند، مصاحبه گرفته شده است.

پیشنهاد می شود: تأکید مک‌کال بر انجام تحقیقات شفاف درباره حمله انتحاری فرودگاه کابل

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18634

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها