دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
شاهد کاهش قابل توجه قاچاق مواد مخدر از افغانستان نیستیم

دبیران کل ستادهای مبارزه با مواد مخدر ایران و تاجیکستان در نشست دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد، از کشت و قاچاق مواد مخدر از افغانستان، ابراز نگرانی کردند. دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفت که آنها هنوز شاهد کاهش قابل توجه قاچاق مواد مخدر از افغانستان نبوده‌اند.

به گزارش ایراف، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان می‌گوید مواد مخدر از شمال افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا قاچاق می‌شود.

ظفر صمد گفت: «تهدید برای کشورهای آسیای مرکزی به‌ویژه کشورهای هم‌مرز با افغانستان به‌تدریج افزایش می‌یابد؛ زیرا مواد کشف‌شده متامفتامین در منطقه، در افغانستان ساخته می‌شود».

اسکندر مومنی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران نیز در این نشست گفت که در پنج سال گذشته، ۴۴۵۰ تُن مواد مخدر که در افغانستان تولید شده در ایران ضبط شده است.

مومنی در این باره گفت: «در طول پنج سال گذشته، نزدیک به ۴۴۵۰ تُن از انواع گوناگون مواد مخدر با منشأ افغانستان در نتیجه فداکاری همکارانم کشف و ضبط شده است. جمهوری اسلامی ایران هنوز شاهد کاهش قابل توجه در قاچاق مواد مخدر از افغانستان نبوده است».

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان می‌گوید که در برابر پدیده مواد مخدر در این کشور مبارزه جدی صورت گرفته و در این بخش نیز خواستار همکاری همه‌جانبه‌ کشورها با حکومت سرپرست شده است.

پیشنهاد می شود: افزایش ۲۰ درصدی قاچاق متامفتامین از افغانستان به ایران

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=10501

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها