پنج‌شنبه 20 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Thursday, 9 May , 2024
جستجو
Close this search box.
برنامه آموزشی یونیسف در افغانستان برای مقابله با تسلیحات و مهمات انفجاری

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد درباره‌ خطرات تسلیحات و مهمات انفجاری در افغانستان برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای برگزار می‌کند.

به گزارش ایراف، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برنامه دارد در سال جاری میلادی به 3 میلیون و ۶۰۰ هزار افغان، از جمله کودکان این کشور درباره‌ خطرات تسلیحات و مهمات انفجاری آموزش دهد.

یونیسف همچنین تأکید کرده است که افغانستان هنوز هم یکی از آلوده‌ترین کشورهای جهان به بقایای مواد منفجره و مهمات انفجاری عمل نکرده است.

این نهاد افزوده است که با آموزش افراد درباره‌ خطرات مهمات و مواد منفجره عمل نکرده، آنان می‌دانند چگونه از صدمات و مرگ ناشی از بقایای این مواد منفجره جلوگیری کنند.

بر اثر چند دهه جنگ، بخش‌های زیادی افغانستان آلوده به مین و مهمات منفجره نشده و باقی‌مانده از جنگ‌ها است.

بر اساس اطلاعات سازمان ملل، 3 میلیون نفر در افغانستان در شعاع یک کیلومتری مین، بمب‌های دست‌ساز و بقایای مواد منفجره نشده‌ بر‌جای مانده از جنگ زندگی می‌کنند.

بارها تعداد زیادی از شهروندان افغان، به‌خصوص کودکان افغان در اثر انفجار مین‌ها و یا مهمات و مواد منفجره عمل نکرده و بر جا مانده از جنگ جان خود را از دست داده و یا دچار معلولیت شده‌اند.

در این رابطه مطالعه یونیسف باحمایت کرده جنوبی در افغانستان کلاس درس ایجاد می کند پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3533

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها