دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
وزیر خارجه قطر به پاکستان سفر می‌کند

به گزارش ایراف، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرده است که محمد بن عبدالعزیز الخلیفی با شهباز شریف، نخست‌وزیر و محمد اسحاق دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان دیدار خواهد کرد.

پاکستان و قطر دارای روابط طولانی‌ و چند‌جانبه هستند.

پیش از این، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان با بختیار سعیداف، وزیر خارجه ازبکستان نیز دیدار و  بر آمادگی پاکستان برای دسترسی ازبکستان به بنادر پاکستان تاکید کرده بود.

وی همچنین بر اهمیت پروژه راه‌آهن ازبکستان-افغانستان – پاکستان و تعهد پاکستان به تکمیل زودهنگام آن تاکید کرده است.

گفته می‌شود این پروژه با سرمایه‌گذاری کشورهای عربی اجرایی می‌شود و به نظر می‌رسد که سفر مقامات قطر و عربستان نیز در همین راستا باشد.

همچنین محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی قرار است در روزهای آینده به اسلام آباد سفر کند. این سفر آغاز دور جدیدی از روابط دو کشور با هدف تقویت روابط، سرمایه گذاری و عملیاتی کردن توافقنامه های اقتصادی-تجاری دو کشور خواهد بود.

در ماه‌های اخیر جریان بازدیدهای مقام های دو کشور افزایش یافته است. چندی پیش، شهباز شریف، به عربستان سفر کرد. در نتیجه این سفر، عربستان متعهد به ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در فاز اول شد. عربستان قصد دارد در پنج سال آینده ۲۵ میلیارد دلار در پاکستان سرمایه گذاری کند.

پاکستان شرایط خوب اقتصادی را در سال‌های اخیر تجربه نکرده است. از این رو نیاز زیادی به کمک کشورهای عربی دارد.

با این حال اعراب اهداف دیگری در خصوص سرمایه‌گذاری در پاکستان دنبال می‌کنند. مخصوصاً عربستان که به دنبال استفاده از پاکستان برای گسترش شرایط امنیتی خود در منطقه است.

درباره ی دور جدید روابط ریاض_اسلام آباد با سفر«بن سلمان» به پاکستان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18671

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها