پنج‌شنبه 20 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Thursday, 9 May , 2024
جستجو
Close this search box.
بازدید سرکنسول ایران در هرات از نمایشگاه

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران از نمایشگاه آثار خطاطان، نویسندگان و ناشران در سالن کنفرانس اداره ولایت هرات بازدید کرد.

به گزارش ایراف، محمد صدیقی‌فر، در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار خطاطان، نویسندگان و ناشران با مهاجر فراهی، معاون والی هرات دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی  ایران در دیدار با معاون والی هرات پیرامون تبادل تجربيات و افزایش همکاری‌های فرهنگی بین هنرمندان و نویسندگان افغانستان و ایران صحبت کرده، دوطرف در قسمت برگزاری نمایشگاه مشترک بین دو کشور اعلام آمادگی کردند.

برای اولین‌بار نمایشگاه آثار خطاطان، نویسندگان و ناشران ولایت هرات در سالن «نگارستان بهزاد» اداره ولایت هرات برگزار شد.

در این نمایشگاه صدها تابلوی خطاطی، دست‌نوشته‌های هنرمندان و کتاب‌های نویسندگان هرات برای دو روز در معرض دید عموم قرار داده شده است.

اسلام‌جار، والی هرات در برنامه افتتاحیه این نمایشگاه از خطاطان و نویسندگان به عنوان قشر کم درآمد جامعه یاد کرد که آثارشان را با متحمل شدن رنج و مشقت زیاد به شکل بسیار ماهرانه آماده می‌سازند، اما متاسفانه مردم خصوصا تاجران و ثروتمندان کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

او خطاب به تاجران و ثروتمندان گفت: آثار هنرمندان و نویسندگان هرات را بخرید حتی اگر نخواستید استفاده کنید.

وی افزود که حالا زمان آن رسیده که هنر و هنرمند قدر کرده شوند و از نویسندگان و فرهنگیان خواست که به تلاش و پیشرفت هنر شان ادامه دهند چرا که اداره محلی در این زمینه از هیچ تلاش و حمایتی از آنان دریغ نخواهد کرد.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست افغانستان از تاریخ پربار و فرهنگ غنی هرات به عنوان یک افتخار بزرگ برای مردم این سرزمین یاد کرد که در سراسر جهان زبان‌زد عام و خاص است.

قابل یادآوری است که به دلیل استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه، مدت زمان آن برای یک روز دیگر تمدید شد که امروز شنبه ۸ اردیبهشت از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر برای آقایان و از یک بعد از ظهر تا شش عصر مخصوص بانوان می‌باشد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها