دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
جان باختن ۳۶ نفر در حملات اخیر داعش

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما)، در گزارش تازه خود اعلام کرده است که از ماه ژانویه تا ماه مارس سال 2024 میلادی 36 تن در نتیجه حملات داعش در این کشور کشته و 118 تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش ایراف، این گزارش که به دستور شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان تحت کنترل حکومت سرپرست تهیه شده است، می گوید که حملات داعش نزدیک به 40 کشته از ماه ژانویه تا ماه مارس سال جاری برجای گذاشته است که بیشتر شیعیان هدف این حملات بوده اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که در 6 ژانویه پنج غیرنظامی بر اثر مین جاسازی شده در یک اتوبوس مسافربری در منطقه شیعه نشین و هزاره نشین دشت برچی کابل کشته شدند. این حمله 20 زخمی برجای گذاشته بود.

همچنین در این گزارش درباره آمار دیگری از این حملات گفته که در 9 ژانویه انفجار مین جاسازی شده در خودروی کارمندان اداره زندان های طالبان در کابل، سه کشته و 13 زخمی برجای گذاشت.

در حمله دیگری در همین ماه در منطقه دشت برچی کابل، 3 نفر کشته و 21 تن دیگر نیز زخمی شده بودند.

این در حالی است که در ماه مارس داعش حمله ای را در مقابل شعبه کابل بانک قندهار انجام داد که در نتیجه آن 25 نفر کشته و 50 نفر زخمی شدند.

در همین رابطه، در تازه ترین مورد، شامگاه روز دوشنبه شهرستان گذره هرات نیز شاهد یک حمله انتحاری توسط داعش بود.

در این حمله که به مسجد امام زمان این منطقه صورت گرفت 7 تن شهید شدند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که مقام های طالبان بارها حضور داعش در افغانستان را رد کرده اند. از طرف دیگر، امیرخان متقی، هفته گذشته در یکی از نمایشگاه های بازرگانی ضمن بیان اینکه امنیت در افغانستان تامین است گفت که داعش در این کشور حضور ندارد.

با این حال هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان، پس از حمله داعش به قندهار، به مقام های امنیتی این ولایت دستور داد که حضور داعش در قندهار را بررسی کنند.

درباره ی فعالیت داعش در افغانستان متوقف و امنیت تأمین شده است بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17136

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها