دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
تبلیغ مبلّغان «لشکر طیبه»

جریان سیاسی امنیتی موسوم به «روند سبز» با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده که مبلغان پاکستانی وابسته به لشکر طیبه در برخی مدارس کابل به زبان اردو تبلیغ می‌کنند.

به گزارش ایراف، «روند سبز» به رهبری امرالله صالح، روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت با نشر ویدیوی یک مبلغ پاکستانی ادعا کرده که این مبلغان پاکستانی در برخی مدارس کابل تبلیغ مذهبی می‌کنند.

در ویدیویی که نشر شده، فردی به زبان اردو درباره مسائل مذهبی صحبت می‌کند و یک نفر دیگر آن را به پشتو ترجمه می‌کند.

«روند سبز» می‌گوید که این ویدیو مربوط به دبیرستان «حضرت ابراهیم خلیل الله» است و این مبلغ برای مدیران و معلمان این مدرسه تبلیغ می‌کند.

«روند سبز» در شبکه ایکس گفته که اکثر این مبلغان اعضای لشکر طیبه اند، گروهی افراطی ضد شیعیان و هندوستان که برخی کشورها آن را به عنوان یک گروه افراطی تروریستی می‌شناسند. مبلغان پاکستانی به زبان اردو مباحث دینی را به معلمان و مدیران ارائه می‌کنند و از سوی ترجمان افغان به پشتو یا فارسی ترجمه می‌شود.

امرالله صالح؛ معاون رییس جمهور در حکومت پیشین، در شبکه ایکس نوشت که روابط بین طالبان و لشکر طیبه قوی و عمیق است و اعضای این لشکر با مصونیت در کابل رفت‌وآمد می‌کنند.

وزارت آموزش و پرورش حکومت سرپرست افغانستان تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده است و خبرگزاری ایراف نیز به طور مستقل قادر به رد یا تایید محتوای این ویدیو نیست.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16716

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها