دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
کابل خواستار مذاکره «تی‌تی‌پی» با دولت پاکستان

یک مقام ارشد حکومت سرپرست افغانستان، خطاب به طالبان پاکستانی گفته که جنگ کشور را ویران می‌کند، وارد مذاکره با دولت پاکستان شوند.

به گزارش ایراف، محمدنبی عمری؛ معاون وزارت کشور حکومت سرپرست افغانستان، از مخالفان مسلح دولت پاکستان که ظاهرا اشاره او به طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) است، خواسته که دست از مخالفت مسلحانه بردارند و وارد مذاکره با دولت پاکستان شوند.

او در اظهارات اخیر خود در ولایت خوست به طالبان پاکستانی توصیه کرده: «ببینید! ما شاهد جنگ و انقلاب بوده‌ایم. جنگ‌ها کشورها را نابود می‌کند، اقتصادها را نابود می‌کند. سیستم را نابود می‌کند، بین خود بسازید.»

او در این سخنرانی افزود که مخالفان مسلح پاکستان هرگز پیروز نخواهند شد.

به گفته عمری، مخالفت مردمی در برابر دولت پاکستان وجود ندارد، برعکس به گفته‌ او مردم در افغانستان در کنار طالبان افغان می‌ایستادند و به آن‌ها غذا دادند.

این در حالی است که پیش‌تر رسانه‌های پاکستان گزارش دادند که این کشور بار دیگر خواهان اقدام حکومت سرپرست افغانستان برای مقابله با طالبان پاکستانی یا «تی‌تی‌پی» شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، خواجه محمد آصف؛ وزیر دفاع پاکستان بار دیگر افغانستان را منبع موج تروریزم در کشورش خوانده و هشدار داده است که این چرخه تا زمانی که کابل کمپ‌های آموزشی و پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) را تعطیل نکند، ادامه خواهد داشت.

اکسپرس تریبون گزارش داد که او در گفتگو با خبرنگاران در مجلس نمایندگان پاکستان گفته است که خود او در گذشته با یک هیأت به افغانستان سفر کرده و از رهبران طالبان خواسته است تا تروریزم را در همسایگی‌شان متوقف کنند.

او افزوده است که راه‌‌حل ارائه‌شده از سوی طرف افغانستانی قابل اجرا نبود.

وزیر دفاع پاکستان تأکید کرده است که مرز پاکستان و افغانستان باید مانند سایر مرزهای بین‌المللی در سراسر جهان باشد و شهروندان افغانستان باید با ویزا به پاکستان بیایند.

او افزوده است که این وضعیت از سوی افغانستان رعایت نمی‌شود.

آصف یادآور شده است که پاکستان اجازه‌ ترانزیت کالا از افغانستان به هند را داده است.

وی گفت: «ما جنگ کرده‌ایم و برای افغانستان فداکاری کرده‌ایم؛ اما با تغییر نگرش دولت افغانستان، گزینه‌های ما برای آنان محدود است.»

پیش از این نیز مقام‌های پاکستانی بارها ادعا کرده‌اند که طالبان پاکستانی از خاک افغانستان عملیات‌شان را در خاک آن کشور سازماندهی می‌کنند، ادعایی که حکومت سرپرست افغانستان آن را رد می‌کند و اظهارات مقام‌های پاکستانی را فرار از مسئولیت می‌دانند.

درباره ی هشدار کابل به «تی تی پی» درباره استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=12128

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها