دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
کشته و زخمی شدن 8 نظامی طالبان

سخنگوی وزارت کشور افغانستان در خبرنامه ای وقوع حادثه تروریستی در بدخشان را تایید کرد. او از کشته و زخمی شدن 8 نظامی خبر داد.

به گزارش ایراف، عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت کشور در خبرنامه در این رابطه در صفحه ایکس خود جزئیات این حادثه را اعلام کرد.

براساس این خبرنامه، ساعت 11 ظهر امروز، یک مین چسبنده به یک موتور سیکلت منجر به وقوع انفجاری در منطقه جوزون، فیض آباد بدخشان شده است.

این خبرنامه گفته است که این مین درحالی انفجار شده که چند خودروی نیروهای پلیس برای نابودی مزارع کشت تریاک از این مسیر درحال عبور بودند.  همچنین، براساس این خبرنامه سه تن از نیروهای پلیس کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند. قانع همچنین از بررسی این رویداد خبر داد.

به گزارش رسانه ها، نیروهای اداره مبارزه با موادمخدر وزارت کشور افغانستان هدف این حمله بوده است که مواد انفجاری در علاوه بر موتور سیکلت در یک خودروی نظامی جاسازی شده بود. همچنین رسانه های افغانستان، اعلام کرده اند که شهر حالت نظامی به خود گرفته است.

این حادثه در حالی اتفاق می افتد که طی روزهای گذشته بدخشان شاهد وقوع اعتراضاتی بین نیروهای مبارزه با کشت تریاک حکومت سرپرست و مردم محلی بدخشان بود. در نتیجه این اعتراضات که مردم هجوم نیروهای پلیس و حکومت سرپرست ممانعت کشاورزان از تخریب زمین کشت تریاک را علت آن عنوان می کنند، دو تن کشته و شماری زخمی شد.

در همین رابطه، حکومت سرپرست، هیاتی را به سرپرستی فصیح الدین فطرت، برای بررسی این حادثه به بدخشان فرستاد. در نتیجه این مذاکرات، حکومت سرپرست اعلام کرد که مذاکرات نتیجه بخش بوده و مردم تعهد سپرده اند که از روند نابودی مزارع کشت خشخاش حمایت کنند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

دراین رابطه مطالعه سخنگوی وزارت کشور طالبان: عاملان تیراندازی به معترضان در بدخشان محاکمه می شود پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها