دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
لشکر زینبیون، قربانی قمار ۵ میلیارد دلاری پاکستان و عربستان- ایراف

گزارش‌های تایید نشده حاکی است که دولت جدید پاکستان، «لشکر زینبیون» را در فهرست گروه‌های «تروریستی» قرار داده است. این در حالی است که پاکستان در قبال دریافت میلیاردها دلار کسری بودجه و مقابله با بحران اقتصادی خود نیازمند کمک رژیم‌های عربی وابسته به آمریکا و مخالف مقاومت اسلامی است.

به گزارش ایراف، اخیرا تصاویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود که «لشکر زینبیون» در فهرست گروه های «تروریستی» دولت جدید پاکستان قرار گرفته است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که اخیرا یک هیات پاکستانی به ریاست شهباز شریف؛ نخست‌وزیر حکومت جدید پاکستان در سفر به عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار کرد.

دریافت وام پنج میلیارد دلاری عربستان برای نجات اقتصاد ورشکسته و در آستانه فروپاشی پاکستان از محورهای مهم این دیدار بود.

بلافاصله پس از این دیدار، خبر قرار گرفتن «لشکر زینبیون» در لیست گروه‌های «تروریستی» دولت پاکستان منتشر شده است.

تحلیلگران معتقد اند که این اقدام دولت جدید پاکستان به منظور تامین اهداف استراتژیک عربستان برای مقابله با گروه های مقاومت و توسعه تروریسم تکفیری در منطقه است.

این در حالی است که روند فروپاشی اقتصادی پاکستان در پی بحران سیاسی ناشی از کودتای مدیریت شده آمریکا برای برکناری دولت منتخب عمران خان، تشدید شد و دولت جدید آن کشور که در پی انتخابات مهندسی شده و بحث برانگیز روی کار آمده برای مقابله با بحران اقتصادی به کشورهای عربی رو آورد.

در مقابل، کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در قبال اعطای وام‌های کلان اقتصادی و نجات اقتصاد بحرانی پاکستان در پی تمکین اسلام‌آباد به خواسته ها و اهداف ژئوپلیتیک خود علیه محور مقاومت اسلامی و حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی هستند.

لشکر زینبیون، نیرویی متشکل از رزمندگان پاکستانی است که به منظور مقابله با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و تکفیری مورد حمایت غرب و اعراب در سوریه تشکیل شد و‌در حال حاضر از محورهای مهم مقاومت اسلامی در منطقه است.

دولت پاکستان پیش از این نیز متهم به حمایت گسترده از تروریسم به ویژه گروه‌های مورد حمایت آمریکا، اسراییل‌و اعراب مانند جیش العدل، لشکر جنگوی، داعش و… بوده است.

پیشنهاد می شود: عربستان متعهد به ۵ میلیارد سرمایه گذاری در پاکستان شد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=13464

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها