دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
رزمایش مشترک پاکستان و عربستان برای «مقابله با تروریسم»-ایراف

بربنیاد گزارش‌ها نیروهای زمینی پاکستان و عربستان سعودی در رزمایش مشترک به نام «السمسم11» در شمال عربستان به تمرین نظامی پرداختند. هدف از این رزمایش «مقابله با تروریسم» اعلام شده، این در حالی است که هر دو کشور در سال‌های اخیر خاستگاه بسیاری از گروه‌های پیکارجوی افراطی بوده‌اند.

این رزمایش در حالی برگزار شده که پیش از این نیز منابع پاکستانی گزارش داده بودند که قرار است یک رزمایش بزرگ بین المللی با نام «نیزه های پیروزی 2024» در عربستان سعودی برگزار شود که در این رزمایش نیروهای پاکستانی نیز در کنار کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، یونان، امارات متحده عربی و بحرین شرکت می کنند.

این در حالی است که اولین رزمایش مشترک بین عربستان سعودی و پاکستان در شهریور ماه سال گذشته در پاکستان برگزار شد. این رزمایش که به مدت دو هفته و با نام «البتر-1» شناخته شد، به منظور تقویت همکاری های نظامی و استفاده از تجربیات دو کشور در زمینه «مبارزه با تروریسم» برگزار شد.

ماه گذشته هم اسلام آباد میزبان طلال العتیبی، دستیار وزیر دفاع عربستان سعودی بود. در جریان این سفر، این مقام عربستانی با مقامات ارشد نظامی پاکستان از جمله سید عاصم منیر، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور روابط دوجانبه را بررسی کرد.

در این سفر همکاری بین کشورها در زمینه مسائل دفاعی از جمله تحقیق و توسعه و انتقال و بومی سازی فناوری در راستای اهداف برنامه چشم انداز توسعه و تنوع  2030 پادشاهی توسط کمیته عربستان و پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عربستان سعودی و پاکستان دارای روابط نظامی قوی و همکاری های امنیتی دوجانبه هستند. دو کشور به طور منظم در تمرینات نظامی مشترک هوایی، زمینی و دریایی شرکت می کنند.

عربستان در مناقشات منطقه ای و حمایت از گروه‌های افراطی به حمایت نظامی و امنیتی پاکستان نیاز دارد و پاکستان هم برای مقابله با بحران اقتصادی دامنه‌دار خود به وام‌های میلیاردی اعراب وابسته است.

پیشنهاد می شود:تحولات منطقه محور رایزنی نخست‌وزیر پاکستان با وزیر خارجه عربستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17805

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها