دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اعزام مبلغان لشکر طیبه؛ بازی خطرناک پاکستان با افغانستان- ایراف

هفته نامه هندی ریپابلیک در گزارشی که 30 آوریل منتشر کرده مدعی است اسلام آباد با هدف بازی خطرناک و افراطی‌کردن شهروندان کابل مبلغان لشکر طیبه را به افغانستان اعزام کرده است.

به گزارش ایراف، این هفته نامه هندی در گزارش 30 آوریل خود گفته است که مبلغان لشکر طیبه در تلاش هستند تا مردم کابل را افراطی و شست و شوی مغزی دهند.

این گزارش می گوید که پاکستان این مبلغان را برای افراطی‌کردن ساکنان به ویژه دانش آموزان مدارس کابل، به افغانستان می فرستند.

در همین رابطه، «روند سبز» به رهبری امرالله صالح، روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت با نشر ویدیوی یک مبلغ پاکستانی ادعا کرده که این مبلغان پاکستانی در برخی مدارس کابل تبلیغ می‌کنند.

در ویدیویی که نشر شده، فردی به زبان اردو درباره مسائل مذهبی صحبت می‌کند و یک نفر دیگر آن را به پشتو ترجمه می‌کند.

«روند سبز» می‌گوید که این ویدیو مربوط به دبیرستان «حضرت ابراهیم خلیل الله» است و این مبلغ برای مدیران و معلمان این مدرسه تبلیغ می‌کند.

در بخش دیگری از  این گزارش هفته نامه هندی آمده است که گروه های تروریستی پاکستان در افغانستان فعال هستند. به طوری که در گزارش سال 2022 سازمان ملل متحد آورده شده است که گروه های تروریستی مستقر در پاکستان مانند لشکر طیبه و جیش محمد، اردوگاه های خود را در ولایت های افغانستان حفظ کرده اند که برخی از این افراد مراکز تروریستی مستقیماً تحت کنترل طالبان هستند.

این ادعا درحالی مطرح می شود که هند پیش از این نیز خواستار جلوگیری از استفاده از قلمرو افغانستان توسط لشکر طیبه و جیش محمد شده بود.

طالبان تاکنون حضور گروه های تروریستی مختلف در افغانستان را رد کرده است. هرچند گزارش های بین المللی مختلفی در مورد حضور گروه های تروریستی وجود دارد.

پیش از این نیز، معاون مشاور امنیت ملی هند، ویکرام میسری، در ششمین گفتگوی منطقه ای مشاوران امنیت ملی درباره افغانستان که در ماه فوریه برگزار شده بود، خواستار جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان توسط لشکر طیبه و جیش محمد شد.

لشکر طیبه تاکنون چندین حمله به هند داشته است. به طوری که در سال 2008 این گروه حمله به بمبئی داشت و شهر را برای بیش از 60 ساعت محاصره کرد.

این حمله 166 کشته و بیش از 300 زخمی برجای گذاشت.

لشکر طیبه یک گروه تروریستی مستقر در پاکستان است که هدف اصلی آن آزادسازی جامو و کشمیر از کنترل هند است.

از طرف دیگر، نشریه پاکستانی آبزرور در ماه آوریل گزارش داد که هند و گروه داعش برای ناامن سازی منطقه با یکدیگر همکاری می کنند. این گزارش آورده است که هند از داعش در منطقه برای گسترش هرج و مرج  و ترویج فرقه گرایی حمایت می کند.

در بخش دیگری از این گزارش نیز آمده است که پنج اردوگاه آموزشی داعش با حمایت هند وجود دارد. که یک اردوگاه در منطقه کشمیر قرار دارد.

پیشنهاد می شود: تبلیغ مبلّغان «لشکر طیبه» در مدارس کابل + ویدیو

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16961

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها