دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
حمله ایران

در ادامه واکنش‌های گسترده مقامات و رهبران سیاسی افغانستان به حملات ایران به سرزمین های اشغالی، حامد کرزی؛ رییس جمهور پیشین افغانستان این حمله‌ را «حق مشروع» و «دفاع از خود» توصیف و از آن حمایت کرد.

به گزارش ایراف، حامد کرزی؛ رییس‌ جمهور پیشین افغانستان، یک‌شنبه‌شب، ۲۶ فروردین حمله‌ ایران به سرزمین های اشغالی را به مثابه‌ «حق مشروع» و «دفاع از خود» دانست.

او حمله‌ رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را جدیدترین مورد از تهدید صلح جهانی و نقض قوانین بین‌المللی دانسته و گفته است که حملات ایران در پاسخ به این حمله انجام شده است.

کرزی افزود: «ایران کشور برادر و همسایه‌ افغانستان است که در لحظات سخت با مردم ما بوده و افغان‌ها نیز احساس همدردی و همبستگی با مردم ایران دارند.»

حکومت سرپرست افغانستان و شماری از چهره‌های سیاسی دیگر افغانستان نیز به این حمله واکنش نشان داده‌اند.

وزارت خارجه‌ حکومت سرپرست افغانستان با نشر اعلامیه‌‌ای این حملات را «دفاع مشروع» دانسته است.

عبدالله عبدالله؛ رییس شورای مصالحه ملی در حکومت پیشین نیز حمله ایران بر فلسطین اشغالی را اقدام دفاعی و عکس‌العمل در برابر نقض حاکمیت ملی ایران خواند.

دادفر سپنتا، احمد مسعود، عبداللطیف پدرام، رحمت‌الله فیضان، محمد محقق، گلبدین حکمتیار و… از دیگر چهره‌های سرشناس افغانستان بودند که به حملات ایران به سرزمین های اشغالی واکنش نشان داده و آن را حق مشروع و مسلم ایران دانستند.

بسیاری از چهره‌های سیاسی افغانستان که به این حمله واکنش نشان داده‌اند، به حمله‌ رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره و اقدامات این رژیم را محکوم کرده‌اند.

در این رابطه مطالعه احمد مسعود: حمله ایران به اسراییل، دفاعی و مشروع بود پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=13990

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها