دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
ازدواج با اتباع خارجی منوط به اجازه دولت- ایراف

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس در خصوص ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی گفت که ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی منوط به اجازه دولت است.

به گزارش ایراف، «بهرنگ قربانی» مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی افزود: بر اساس ماده 1059 و ماده 1060 قانون مدنی، ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی منوط به اجازه دولت است.

وی گفت که براساس ماده 1061 قانون مدنی بدون اجازه دولت در صورت ازدواج هر فرد خارجی با زن ایرانی، به یک تا سه سال حبس زندان محکوم خواهد شد.

قربانی همچنین افزود: برخی از اتباع خارجی غیرمجاز با حربه های مختلف و سوءاستفاده از حسن نیت خانواده های ایرانی، به صورت صوری به طمع دریافت اقامت با بانوان ایرانی ازدواج می کنند که پس از عدم دریافت اقامت بدون درنظر گرفتن شرایط همسر و فرزندان حاصل از این ازدواج غیرقانونی، کشور را ترک کرده و مشکلات بسیاری را به زنان و جامعه ایرانی تحمیل می کند.

وی تاکید کرد که زنان ایرانی از این ازدواج پرهیز کنند و در صورت ضرورت، قبل از هرگونه ازدواج با اتباع خارجی با مراجعه به اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی، مشورت های لازم را با کارشناسان حقوقی انجام دهند.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=12597

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها