دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
حمله ایران به اسراییل

احمد مسعود؛ رهبر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» با صدور بیانیه ای حمله جمهوری اسلامی ایران به سرزمین های اشغالی را اقدام دفاعی و مشروع در برابر اسرائیل و مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد در پاسخ به حمله این رژیم بر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه دانسته و ابراز امیدواری کرده که رژیم صهیونیستی از تشدید بیشتر درگیری ها جداً خودداری نماید.

به گزارش ایراف، در بیانیه احمد مسعود که روز دوشنبه ۲۷ فروردین منتشر شده تصریح گردیده که حمله دو هفته قبل رژیم صهیونیستی بر نمایندگی کنسولی جمهوری اسلامی ایران در دمشق خلاف تمام موازین بین المللی به ویژه کنوانسیون ویانا پیرامون روابط دپلماتیک صورت گرفته بود.

براساس این بیانیه «جبهه مقاومت ملی» از اقدام اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر آتش بس فوری در غزه استقبال کرده و خواهان تجدید و تنفیذ عاجل آن می‌باشد.

این جبهه همچنین از بررسی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط شورای امنیت آن سازمان استقبال و ابراز امیدواری کرده که هرچه زودتر کشور فلسطین به صفت عضو کامل و پرافتخار آن سازمان وظایف خود را در قبال حقوق حقه مردم فلسطین و قضایای منطقه و جهان آغاز نماید.

در ادامه بیانیه احمد مسعود تاکید شده که افغانستان از بدو اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل در کنار مردم فلسطین قرار داشته، از مبارزات خستگی ناپذیر شان برای ایجاد یک دولت مستقل دفاع نموده و برای تحقق صلح دایمی و عادلانه در فلسطین، در همکاری با جهان اسلام و جامعۀ جهانی در چوکات سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل ‌متحد از این پروسه به صورت متداوم حمایت نموده است.

به گفته احمد مسعود، نزدیک به نیم قرن است که افغانستان عضویت کمیته اعمال حقوق مسلم مردم فلسطین را در سازمان ملل متحد داشته است و برای سالیان متمادی به صفت معاون ریاست آن کمیته ایفای وظیفه نموده است. افغانستان در ادوار مختلف، چندین بار با مردم فلسطین از طریق مساعدت های نقدی همدردی و همکاری نموده است.

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» تاکید کرده که معضل فلسطین نتیجه اشغال ظالمانه چندین دهه و سیاست توسعه طلبانه رژیم اسرائیل در خاک های فلسطین است و اقدامات آن رژیم در خصوص توسعه شهرک ها در مناطق مورد منازعه محرک اصلی بحران جاری می‌باشد.

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» به رهبری احمد مسعود در پایان بیانیه خود یک بار دیگر از کشورهای اسلامی خواسته تا در خصوص حل عادلانه مساله فلسطین در یک همگرایی میان خود و جهان پیشگام شوند.

در این رابطه مطالعه دادفر سپنتا: حمله ایران به اسرائیل یک اقدام دفاعی بود پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=13936

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها