چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
سرکرده گروهک تروریستی جیش‌الظلم در عمق خاک پاکستان به هلاکت رسید_روسیه: تروریست‌ها از عراق و سوریه وارد افغانستان می‌شوند_ایراف

به گزارش ایراف، دبیر شورای امنیت روسیه، امروز پنجشنبه در جلسه شورای امنیت سازمان پیمان امنیت جمعی که در شهر آلماتی؛ قزاقستان برگزار شده بود گفت: وضعیت افغانستان نگران کننده است.

او در این نشست گفت که پایگاه‌های آموزشی جدید گروه های تروریستی در افغانستان می‌تواند برای آسیای مرکزی نگران کننده باشد.

این مقام امنیتی روس گفت که امکان گسترش تروریسم از افغانستان رو به افزایش است که این مسئله اقدامات موثر را ضروری کرده است.

پیش از این نیز، وزیر دفاع روسیه، آندری بلوسف افغانستان را منبع بی‌ثباتی در منطقه خوانده بود.

او در جریان سخنرانی خود در نشست شورای وزیران دفاع سازمان پیمان امنیت جمعی که در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد گفت: در منطقه آسیای مرکزی افغانستان منبع اصلی بی‌ثباتی است. گروه‌های رادیکال متعددی در آنجا جای پای خود را به دست آورده‌اند و تلاش‌ها برای ترویج عقاید خود در کشورهای همسایه افزایش یافته است. خطر سرایت گروه‌ها و تروریسم به خارج از افغانستان وجود دارد.

به گفته وی همه اینها مستلزم نظارت مستمر و اقدامات سریع با هدف تضمین ثبات منطقه‌ای است. به ویژه شامل تلاش برای تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان است.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که قزاقستان به عنوان یکی از کشورهای آسیای مرکزی در اقدامی تازه نام طالبان را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف کرد.

همچنین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز برقراری ارتباط با طالبان را یک نیاز خواند و گفت ارتباط با طالبان یک نیاز است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23590

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها