دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
پخش ویدیو

فرماندار خواف اعلام کرد که به دلیل «عدم همکاری برخی از آقایان» مشکل ایجاد شده برای قطار باری افغانستان پا برجا است و این قطار همچنان بلاتکلیف مانده است.

مهدی عباسپور؛ فرماندار خواف، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایراف اظهار داشت: با توجه به اینکه سیاست ایران توسعه خط راه آهن افغانستان به ایران است و توسعه راه آهن کنسرسیوم راه آهن در چند مرحله آمادگی خود را اعلام کرد چند محموله تا امروز حرکت داشته و آخرین محموله ترانزیتی افغانستان به ترکیه چندی پیش در خواف مستقر شده است.

او افزود که بنا بر آخرین اطلاعات، راه آهن جمهوری اسلامی ایران بایستی هماهنگی لازم را با گمرک استان به عمل می آورد و نسبت به انتقال اقدام می‌کرد که ظاهراً این اتفاق نیفتاده است که باید رسیدگی شود.

او افزود: در پیگیری که روز ۱۶ اردیبهشت انجام دادیم در ایستگاه خواف تعداد چهار لوکوموتیو مستقر بود و امکان اعزام برای مرز میل ۳۹ و همچنین اعزام به روزنک افغانستان وجود داشت، اما تمکین لازم از طرف مدیر کل راه آهن شرق کشور انجام نشد و این بار همچنان بلاتکلیف مانده است که امیدواریم با پیگیری نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان مشکل حل شود.

او در ادامه درباره آخرین وضعیت راه آهن خواف- هرات گفت: سال گذشته با حضور استاندار خراسان رضوی و مسئولان استانی و ملی در ایستگاه روزنک افتتاح مجدد و بعد از بازسازی اتفاق افتاد که بسیار مهم بود. اکنون زیرساخت‌های لازم در افغانستان و ایران برای توسعه فراهم شده است، اما برخی از مسائل اداری است که بعد از برگزاری جلسه هماهنگی استانداران و دستگاه‌های متولی امر به رونق این خط راه آهن کمک می‌کند.

پیشنهاد می شود: بهره‌برداری ترانزیتی افغانستان از بندر چابهار

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18293

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها