دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
ارائه خدمات درمانی به 82 هزار بیمار خارجی در مشهد طی یکسال- ایراف

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس می‌گوید که در سال گذشته، بیش از ۸۲ هزار بیمار خارجی از خدمات درمانی بیمارستان‌های مشهد بهره بردند که حدود ۳۹ هزار نفر از آن‌ها اتباع افغانستانی بودند.

به گزارش ایراف، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس گفت: «در سال گذشته، بیش از ۱۵۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج افغانستانی به درمان در مراکز پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند، که برای این خدمات، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.»

وی افزود: «از این تعداد بیماران، تعداد اندکی دارای بیمه سلامت بودند و هزینه‌های بسیاری از آن‌ها از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پرداخت شده است. اتباع افغانستانی مقیم مشهد حدود ۱۴ هزار بیمار دیابتی را تشکیل داده‌اند که بخش قابل توجهی از آن‌ها به عنوان بیماران صعب‌العلاج محسوب می‌شوند و در حال دریافت خدمات درمانی هستند.»

به گفته او در سال گذشته، بیش از ۸۲ هزار بیمار خارجی از خدمات درمانی بیمارستان‌های مشهد بهره بردند، که حدود ۳۹ هزار نفر از آن‌ها اتباع افغانستانی بودند.

این در حالی است که اضافه کردن آمار مهاجرین افغانستانی حاضر در ایران به فهرست نهایی گردشگران سلامت (توریست سلامت) انتقاد برخی از کارشناسان را برانگیخته است. آنان معتقدند مراجعه مهاجرانی که در ایران زندگی کرده‌اند به مراکز سلامت نمی‌تواند با توریست‌های سلامتی که از کشوری دیگر و فقط با هدف درمان وارد کشور می‌شوند برابر دانسته شوند.

از سوی دیگر فعالان حوزه مهاجرت معتقدند اگر چنین آماری که نشان‌دهنده کمک مهاجرین به اقتصاد کشور است، درست بازتاب داده شود، می‌تواند به کاهش شکاف‌های اجتماعی میان جامعه میزبان و جامعه اتباع و روشن‌تر شدن تصویر حضور مهاجران در ایران کمک کند.

پیشنهاد می شود: گردشگری سلامت در ایران؛ فرصتی که نباید از دست برود

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18180

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها