دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
واکنش ما به هرگونه پاسخ احمقانه صهیونیست‌ها شدیدتر خواهد بود

در پی حملات گسترده موشکی و پهپادی به فلسطین اشغالی، مقام‌های نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران هشدار داده اند که هرگونه پاسخ احمقانه اسراییل به این حملات با واکنش شدیدتر و قاطعانه‌تر ایران مواجه خواهد شد.

به گزارش ایراف، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حمله ایران به اسرائیل گفت: «اقدام ایران در پاسخ به تجاوزات به اماکن دیپلماتیک کشور، بازدارنده و بر اساس منشور سازمان ملل متحد بود.»

رئیس مجلس گفت که «سیلی مردم ایران» به دشمن «محکم و درس‌آموز» بود و دل مردم را شاد کرد.

بسیاری از کشورها اکنون ایران و رژیم اسرائیل را به خویشتن‌داری دعوت کرده‌اند.

قالیباف گفت در صورتی که از رژیم صهیونیستی یا متحدانش «غلط دیگری سر بزند پاسخ ایران شدیدتر خواهد بود.»

امروز نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی در حمایت از سپاه پاسداران و علیه رژیم صهیونیستی در پشت تریبون رسمی مجلس جمع شدند و شعار دادند.

در همین حال، امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل هم در نامه‌ای به شورای امنیت نوشته است که «اگر رژیم اسرائیل مجددا دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.»

این نامه که خطاب به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل نوشته شده، مجددا گفته است که «اقدام نظامی در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴، که در تناقض کامل با ماده ۲ بند ۴ منشور بود، اتخاذ شده است».

به گفته سفیر ایران در سازمان ملل به دلیل کوتاهی «شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی» در خصوص حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق «موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر» افتاده است.

همچنین نمایندگی ایران در سازمان ملل‌‌ متحد در حسابش در شبکه اجتماعی ایکس با تایید خبر حمله به اهدافی در اسرائیل آن را «بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات» این رژیم جعلی خوانده است.

نمایندگی دیپلماتیک ایران اقدام نظامی علیه تل‌آویو را پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق خوانده و نوشته: «موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده دانست».

در ادامه هم تهدید کرده است «اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود».

ایران همچنین هشدار داده است که «این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند!»

محمدرضا قرایی‌آشتیانی، وزیر دفاع ایران نیز در خصوص استفاده از حریم هوایی یا خاک کشورها برای حمله به ایران هشدار داده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از آشتیانی نوشته است: «هر کشوری که حریم هوایی یا خاک خود را برای حمله به ایران به روی اسرائیل باز کند، پاسخ قاطع ما را دریافت خواهد کرد.»

محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت رژیم صهیونیستی «همانجا که شلیک کرد، موشک دریافت کرد.»

اشاره رضایی به احتمال زیاد مربوط به پایگاه نظامی اسرائیل در صحرای نقب است که گزارش‌ها حاکی از اصابت موشک‌های شلیک شده از سوی ایران به آن دارد.

رضایی همچنین نوشته است: «امشب پایان همیشگی دوران بزن در رو و قلدری و زورگویی در برابر ملت صبور ایران است».

وی در ادامه خواستار کنترل اسرائیل از سوی آمریکا و دولت‌های غربی شد و تهدید کرد «حماقت جدید رژیم جنایتکار، منجر به پایان عمر نکبت‌بار آن می‌شود».

در این رابطه مطالعه عملیات«وعده صادق» بخشی از تنبیه رژیم نامشروع و جنایتکار صهیونیستی است پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=13756

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها