دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
جزئیات جدید از طرح انسداد مرزها؛ نقاط آسیب‌پذیر مسدود می‌شود- ایراف

جانشین فرمانده فراجا، از جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی خبر داد. براساس این طرح، در بعضی مرزها مانند مرزهای شرقی و غربی برای کنترل و مدیریت بهتر ایجاد انسدادهای فیزیکی در دستور کار است.

به گزارش ایراف، قاسم رضایی تصریح کرد: در پی تهدیداتی که از سوی مرزهای شمال غربی و شرقی وجود دارد مانند قاچاق مواد مخدر، تردد اشرار و نفوذ تروریست ها تدابیری برای مقابله با آنها اتخاذ شده است.

بر این اساس، مقرر شده است که انسدادهای فیزیکی در این مرزها برای کنترل و مدیریت بهتر ایجاد شود. این در حالی است که مطرح شد همه مناطق دیوارکشی نخواهد شد و تنها در نقاطی که آسیب پذیری وجود دارد، انسداد فیزیکی ایجاد می شود.

موضوع انسداد مرزی همواره از طرح هایی است که برای جلوگیری از ورود غیرقانونی در کشورهای مختلف مطرح بوده است. چنانچه که ترکیه با افزایش موج مهاجرت های غیرقانونی ازجمله کشورهایی است که طرح انسداد مرزی را در دست گرفته است.

پیش از این در پی افزایش موج اخراج و بازگشت مهاجران غیرقانونی از ایران به افغانستان، معاون وزیر کشور، مجید میراحمدی مطرح کرده بود که برای افزایش امنیت و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح، برنامه انسداد مرزها در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین مطرح کرده بود که رئیس‌جمهور دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار بگیرد و به‌سرعت فرآیند انسداد مرزها را آغاز کنند. در همین رابطه، ارتش فراجا و قرارگاه خاتم تقسیم کار کرده‌اند. یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و بخشی از این اولویت‌، مرز افغانستان است.

مسئله قاچاق انسان در مرزها در همه کشورها وجود دارد. این درحالی است که مرزهای شرقی و شمال غربی ایران به واسطه موج شدید مهاجرت که شکل گرفته، آسیب پذیر شده است.

از طرف دیگر، باتوجه به افزایش تهدیدات تروریستی و حملات اخیر تروریستی در جمهوری اسلامی نیز تدابیر امنیتی در مرزها به یک ضرورت جدی در راستای امنیت ملی تبدیل شده است.

پیشنهاد می شود: طرح سه میلیارد یورویی ایران برای انسداد مرزها طی ۵ سال آینده

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17634

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها