چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
هشدار نماینده پیشین پارلمان افغانستان درباره برنامه آمریکا برای احیای داعش-ایراف

به گزارش ایراف، ظاهر قدیر، نماینده پیشین مجلس نمایندگان افغانستان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در مورد فعالیت داعش در افغانستان نوشته است که اگرچه حکومت سرپرست در مبارزه با گروه اطلاعاتی داعش جدی و مصمم است و فعلاً این گروه را از جغرافیای افغانستان حذف کرده، اما حملات کوچک اخیر این گروه در هرات و حضور آن در آینده نگران کننده است.

او همچنین در این پیام هشدار داده است که مقامات افغانستان باید هوشیار باشند که تا بار دیگر آمریکا از طریق همسایگان در ناامنی افغانستان به اهداف شوم خود نرسند.

این نماینده پیشین افغانستان پیش از این گفته بود که داعش با همکاری آمریکا در افغانستان می‌جنگید.

نماینده پیشین مجلس نمایندگان افغانستان در یک نوار ویدیویی که از او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده از نحوه جنگ نیروهای آمریکایی علیه طالبان با همکاری داعش سخن می‌گوید.

او می‌گوید که داعش و طالبان در منطقه شینوار درگیر و درحال جنگ بودند که در حین جنگ هواپیماهای دولتی که در آسمان وجود داشتند، طالبان را هدف قرار می‌دادند اما با داعش کاری نداشتند.

حمایت آمریکا از داعش در افغانستان بارها توسط مقامات داخلی و خارجی در افغانستان مطرح شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست نیز گفته بود که داعش در زمان حضور آمریکا در افغانستان ایجاد و تقویت شده بود.

این اتهامات درحالی به آمریکا وارد است که به تازگی معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری مدعی شده بود که این کشور به تعقیب فرماندهان داعش در افغانستان و پاکستان ادامه می‌دهد.

سابرینا سینگ روز چهارشنبه ۲۳ خرداد در یک نشست خبری در پاسخ به سئوالی در مورد حملات اخیر پاکستان بر پناهگاه‌های تی تی پی در افغانستان گفت: کار بر روی تعقیب فرماندهان ارشد یا نیروهای داعش ادامه دارد.

پیشنهاد می شود: حمایت آمریکا از تروریسم با هدف انتقام شکست در افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24684

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها