دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.

ذبیح الله مجاهد در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای گفت که ساختار ایجاد شده در دولت به اعتقاد ما «همه شمول» است.

به گزارش ایراف، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست در مصاحبه خود با یکی از رسانه های افغانستان گفته است که ساختاری که ایجاد کرده اند از نظر  مقامات، حکومتی همه شمول است.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که انتقادات از عدم ایجاد حکومتی فراگیر بالا گرفته است.

نزدیک به سه سال است که افغانستان به وسیله حکومت سرپرست اداره می شود اما تاکنون هیچ کشوری این دولت را به رسمیت نشناخته است.

ایجاد حکومتی فراگیر و همه شمول یکی از خواست های کشورهای همسایه و جهان برای به رسمیت شناختن حکومت سرپرست است. درخواستی که طالبان تاکنون به آن جواب مثبت نداده است.

در همین رابطه ،میخائیل گالوزین، معاون وزارت امور خارجه روسیه  در سفری به ازبکستان به رسمیت شناسی طالبان را وابسته به ایجاد حکومتی فراگیر عنوان کرده است. این درحالی است که روسیه از جمله کشورهایی است که پس از کنترل قدرت به دست طالبان سفارت خانه خود را در کابل باز نگه داشت و به تعامل خود با حکومت سرپرست ادامه داده است.

پیش از این نیز فرستاده ویژه چین برای افغانستان گفته بود که حکومت سرپرست در برابر منطق جهانی برای ایجاد دولتی همه شمول پاسخگو باشد.

این درحالی است که سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور افغانستان در دیدار خود با نمایندگان افغان های مقیم خارج در ۲اردیبهشت درمورد ایجاد تشکیل دولت فراگیر گفته بود« جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی کند، این را هم. نمی پذیرد که دیگران برایش فرمان صادر کند».

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16425

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها