دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
طالبان خواهان تعامل مثبت با همه کشورها

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به اظهارات تازه معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر لزوم تعامل با طالبان گفت که حکومت افغانستان خواهان تعامل و روابط مثبت با همه کشورهای جهان از جمله آمریکا است.

به گزارش ایراف، این مقام طالبان در واکنش به اظهارات اخیر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که حکومت سرپرست نیز خواستار روابط سیاسی و تعامل با آمریکا است.

او به رادیوی ملی افغانستان گفت که به وسیله ایجاد روابط سیاسی و تعاملات دیپلماتیک با جامعه جهانی می توان برای همه مشکلات راه حل پیدا کرد.

او در بخش دیگری از این اظهارت مطرح کرد که حکومت سرپرست علاوه بر آمریکا با دیگر کشورهای غربی نیز خواهان  ایجاد روابط دیپلماتیک مانند روابطی مثبتی است که با کشورهای منطقه و جهان اسلام دارد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا اخیراً در یک نشست خبری اعلام کرد که تعامل با طالبان یک «ضرورت» است.

او در این نشست خبری ضمن بیان اینکه در راستای منافع ملی تعامل با طالبان ضروری است بیان کرد که این تعامل فرصتی را برای گفتگو پیرامون آزادسازی شهروندان امریکایی که در زندان های افغانستان هستند با حکومت سرپرست فراهم می کند،

او افزود، در صورت این تعامل زمینه برای مبارزه با تروریسم و مسائل حقوق بشری نیز مساعد می شود.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان همراه با جنایت های بسیاری در این کشور بوده است.

حملات هوایی و عملیات نظامی نیروهای ایالات متحده طی دو دهه منجر به کشتار صدها هزار غیرنظامی افغانستان و هزاران عضو طالبان شد.

آخرین مورد، در 29 آگوست 2021 حمله هواپیماهای بی سرنشین در پی بمب گذاری داعش در فرودگاه کابل به یک خانواده در کابل بود که منجر به کشته شدن افراد بی گناه شد.

یک مطالعه در دانشگاه براون نشان می‌دهد که بیش از 46 هزار غیرنظامی افغان در طولانی ترین جنگ آمریکا جان خود را از دست داده اند.

همچنین داده های منتشر شده در ماه می 2021 توسط موسسه اقدام علیه خشونت مسلحانه (Action on Armed Violence) نشان داد که بر اثر حملات هوایی که ایالات متحده رهبری آن را برعهده داشتند بین سال های 2016 تا 2020 حدود 3977 نفر از بین رفتند.

علاوه بر این در سال 2010 نیز گزارش شده بود که 12 نظامی آمریکایی در ولایت قندهار یک تیم کشتار پنهانی تشکیل دادند که غیرنظامیان افغان را به طور انتخابی می کشتند.

درباره ی آمریکا: تعامل با طالبان یک ضرورت است بیشتر بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17172

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها