چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
سفیر ایران در اسلام آباد؛ طالبان را به اعتمادسازی با همسایگان فراخواند-ایراف

به گزارش ایراف؛ رضا امیری مقدم، سفیر ایران در اسلام‌آباد در گفت‌وگو با مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی پاکستان گفت: طالبان باید از اشتباهات گذشته خود درس بگیرد.

این دیپلمات کشور افزود: این گروه باید تلاش کنند که کنترل خود را بر تمام جغرافیای افغانستان گسترش دهد. 

امیری مقدم همچنین با اشاره به حضور و فعالیت داعش در افغانستان به این مرکز مطالعاتی گفت که داعش در برابر طالبان مقاومت می‌کند و انسجام این گروه را قبول ندارند.

امیری مقدم در پاسخ به سوالی در مورد تلاش‌های افغانستان علیه تروریسم و امکان همکاری حکومت سرپرست با ایالات متحده در این زمینه و اینکه آیا جمهوری اسلامی نگران این نزدیکی است؟ گفت: دنیای سیاست براساس منافع پیش می رود و کشورها براساس منافع تعامل می‌کنند.

سفیر کشورمان در پاکستان همچنین در ادامه پاسخ به این پرسش افزود که باتوجه به این واقعیت و تاریخچه تروریسم در افغانستان، طالبان باید از اشتباهات گذشته خود درس گرفته و برای کنترل کشور تلاش کنند.

او همچنین افزود: طالبان ضمن ایجاد فضای اعتماد بین همسایگان خود، با کشورهای منطقه برای تقویت تجارت، تبادل فرهنگی و سایر فعالیت‌ها همکاری کند.

حکومت سرپرست افغانستان پس از درگیری طولانی با نیروهای آمریکایی سال ۱۴۰۰ برای دومین بار در این کشور به قدرت رسید.

آمریکا دارایی‌های افغانستان را مسدود کرده است و احتمالاً تلاش خواهد کرد تا جا پای خود را در منطقه حفظ کنند.

در همین حال؛ در روز 19 خردادماه سال جاری دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای در تهران آغاز شد.  تهران میزبان دومین دور گفت‌وگوهای گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان با حضور نمایندگان ویژه چین، پاکستان و روسیه در امور افغانستان بود.

این نشست که در راستای ایجاد اجماع منطقه‌ای برای حل مساله افغانستان شکل گرفته بود، گامی موثر برای تقویت رویکرد منطقه محور حل مساله افغانستان بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24775

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها