دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع بعد از ابلاغ دستورالعمل

به گزارش ایراف، ستاد ثبت‌نام آموزش‌وپرورش اعلام کرد ثبت‌نام اتباع خارجی مقیم ایران بعد از ابلاغ دستورالعمل مرکز امور بین الملل به استان‌ها و طبق این دستورالعمل، در روزهای آتی انجام خواهد شد.

در حال حاضر، اخذ نوبت سنجش کلاس اول برای تمامی اتباع خارجی که دارای مدارک اقامتی مانند کارت آمایش (کارت هوشمند)، پاسپورت اقامتی، پاسپورت خانواری و برگه سبزرنگ سرشماری هستند، امکان پذیر نمی‌باشد.

یکی از شروط اصلی ثبت نام کلاس اول در مدارس ایران، سنجش سلامت است. برای این منظور، والدین باید به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند تا بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت دانش‌آموز ارزیابی شود.

گفتنی است چندی پیش اخباری در مورد انجام نشدن سنجش اتباع مخابره شده بود که مسئولین ضمن تکذیب این ادعا اعلام کردند که هر ساله سنجش اتباع جهت ورود به مدرسه پس از سنجش کلاس اولی‌های شهروند ایران انجام می‌گرفته که امسال نیز همچنین است.

از امروز، ثبت‌نام الکترونیکی کلاس‌اولی‌های ایرانی، آغاز شده و خانواده این کودکان با داشتن برگۀ سنجش سلامت، می‌توانند ثبت‌نام فرزند خود را انجام دهند. امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار کلاس‌اولی در کلاس‌های درس حاضر خواند شد.

درباره ی نیمه دوم اردیبهشت موعد سنجش سلامت دانش آموزان اتباع پایه اول بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=18362

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها