چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
چین با هدف محو فرهنگ و تاریخ مسلمانان اویغور نام هزاران روستا را تغییر داد

 

به گزارش ایراف؛ دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که حکومت چین با هدف محو فرهنگ و تاریخ مسلمانان اویغور، نام هزاران روستا را در منطقه سین‌کیانگ تغییر داده است.

براساس گزارش این سازمان، نام ۳ هزار و ۶۰۰ روستا در سین‌کیانگ بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۳ تغییر کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر گفت که مقام‌ها در سین‌کیانگ نام‌های مرتبط با مذهب، تاریخ یا فرهنگ اویغورها مانند “سلطان” و “زیارتگاه” را با کلماتی مانند “هماهنگی” و “شادی” که بازتاب دهنده شعارهای حزب کمونیست است،‌ جایگزین کرده‌اند.

محققان دیده‌بان حقوق بشر و یک سازمان اویغوری مستقر در ناروی نام روستاهای سین کیانگ را در وب سایت اداره ملی آمار چین مطالعه کردند و متوجه تغییر نام‌ها شدند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر به نظر می‌رسد تغییر نام روستاها و شهرها ادامه دارد و اکثر نام‌های مکان‌ها بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ تغییر کرده‌اند. این گروه ادعا می‌کند که این تغییر نام‌ها همزمان با تشدید خشونت‌ها علیه جمعیت اویغور در سین کیانگ بوده است.

حدود ۲۰ میلیون مسلمان در چین زندگی می‌کنند.

مقام‌های چینی می‌گویند که مسلمانان دارای آزادی مذهبی‌اند. اما، سازمان‌های حقوق بشری گزارش‌های متعددی در مورد سرکوب گسترده مسلمانان در چین منتشر کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند که ایغورها یکی از نگرانی‌های اصلی حکومت چین در رابطه با افراط‌گرایی مذهبی است و احتمال آن می‌رود که افراط‌گرایان مذهبی در این کشور اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25521

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها