ادعای آمریکا در مقابله با داعش در افغانستان و پاکستان

به گزارش ایراف؛ سابرینا سینگ، در جریان نشست خبری روز چهارشنبه، 23 خرداد در پاسخ سوالی در مورد حملات اخیر پاکستان بر پناهگاه‌های تی تی پی در افغانستان گفت: کار بر روی تعقیب فرماندهان ارشد یا نیروهای داعش تداوم دارد.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که منابع محلی در 12 خردادماه سال جاری از 8 کشته درحمله پهپادی بر خودروی حامل طالبان پاکستانی در پکتیکا خبر دادند، همه کشته شدگان از اعضای تی تی پی بودند.

براساس گزارش‌ها، کشته شدگان از افراد زرا گنداپور، فرمانده ارشد تی تی پی بودند.

آمریکا به طور مداوم از عملیات های ضدتروریسم پاکستانی حمایت خود را اعلام کرده است. چنانچه در ماه مه سال جاری، آمریکا و پاکستان در آخرین دور گفت‌وگوهای خود توافق کردند که همکاری‌های خود را در مبارزه با گروه‌هایی همچون تحریک طالبان پاکستانی و داعش شاخه خراسان ادامه دهند.

واشنگتن و اسلام آباد در دهم ماه مه سال جاری بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در آن برروی مقابله با فوری‌ترین چالش‌ها برای امنیت جهانی و منطقه‌ای تاکید کردند.

این دیدار درحالی صورت گرفته بود که با افزایش حملات تروریستی در خاک پاکستان، صدها نفر از جمله نیروهای امنیتی کشته شدند. این خشونت‌ها بیشتر توسط تحریک طالبان پاکستانی که به ادعای اسلام آباد از خاک افغانستان سازماندهی می‌شود، صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان و آمریکا به این موضوع اذعان دارند که مشارکت برای مقابله با داعش خراسان، تحریک طالبان پاکستان و سایر سازمان‌های تروریستی باعث ارتقای امنیت منطقه می‌شود و به عنوان الگوی همکاری دوجانبه و منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات تروریسم فراملی عمل می‌کند.

اما باید گفت که درحالی آمریکا به مبارزه خود با گروه‌های تروریستی در منطقه تاکید می‌کند که این کشور نقشی برجسته در ظهور و تقویت‌های گروه های تروریستی چون داعش در منطقه و افغانستان دارند.

چندی پیش، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست گفته بود که داعش در زمان حضور آمریکا در افغانستان به وجود آمده بود و تقویت شد.

افزون بر این، مقامات روس بارها گفته‌اند که آمریکا از داعش در افغانستان حمایت می‌کند.

سال گذشته سرگئی لاوروف گفته بود که آمریکا از گروه‌های تروریستی همچون داعش در افغانستان به شدت حمایت می‌کند.

همچنین ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز تاکید کرده است که شاخه داعش در افغانستان با تلاش آمریکا و انگلیس ایجاد شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24464

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها