چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
ابراز امیدواری مقامات پاکستانی از تامین امنیت در مرز مشترک با افغانستان-ایراف

به گزارش ایراف؛ امروز پنجشنبه هیئتی از اسلام آباد به رهبری محمدخرم آغا، معاون وزیر کشور پاکستان در دیدار با محمدنبی عمری در مورد حادثه تروریستی برای شهروندان چینی در منطقه بشام این کشور ابراز امیدواری کرد که افغانستان در بخش امنیت پاکستان را یاری کند.

در روز 26 ماه مارس سال جاری حمله‌ تروریستی به مهندسان چینی در پاکستان منجر به کشته شدن پنج مهندس چینی شد.

در همین رابطه شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان ضمن محکومت این عمل تعهد داد که عاملان حمله به مهندسان چینی تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

یک ماه پس از این حمله رسانه های پاکستانی اعلام کردند که این کشور در ارتباط با این حمله ۴ نفر دستگیر شدند. تهدیدات امنیتی علیه اتباع چینی در پاکستان همواره یک چالش در روابط دو کشور به شمار می‌رود.

این اتفاق که به زعم پاکستان از خاک افغانستان سازماندهی شد بود و رد پای شهروندان افغانستان در این حادثه دیده شده است از دولت کابل خواست که به این کشور در مهار تحریک طالبان پاکستان کمک کند. درخواستی که حکومت سرپرست آن را رد کرد.

از طرف دیگر، افزایش حملات تروریستی در پاکستان منجر به آن شد دولت چین از افغانستان برای تامین امنیت کمک بگیرد. به طوری که روزنامه صبح چین جنوبی گزارش داد که چین برای حفظ جان شهروندانش در پاکستان به حکومت سرپرست افغانستان تکیه کرده است.

در بخش دیگری از این دیدار، محمد نبری عمری نیز ضمن بیان اینکه این کشور خواهان صلح برای خود است گفت که افغانستان خواستار تقویت صلح در منطقه به نفع همه است.

او با اشاره با حادثه تروریستی بشام، تاکید کرد که همه کشورها باید در مورد تامین امنیت خود در منطقه مسئول باشند و به جای انحراف مسائل، همکاری‌های واقعی را فراهم کنند.

این مقام حکومت سرپرست افزود امارت اسلامی همواره به عدم استفاده از خاک این کشور علیه سایر کشورها متعهد بوده است.

گفتنی است این اظهارات درحالی مطرح می شود که در جریان سه سال گذشته، دولت پاکستان افزایش حملات انتحاری در خاک این کشور را از افغانستان می داند.

اسلام آباد معتقد است که تحریک طالبان پاکستانی، که مسئول بخش بیشتری از حملات دولت پاکستان در سه سال اخیر بوده، از خاک افغانستان سازماندهی می شود. همچنین رهبران این گروه در افغانستان حضور دارند.

پیشنهاد می شود: امید چین به افغانستان برای حفاظت از شهروندانش در پاکستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22572

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها